Bra prisvärda vinterid/stallskor

Ajda

Trådstartare
Både jag och dottern behöver skor inför vintern i stallet. Vad har ni för tips?
Inga muckboots, inga fancy dyra i läder som jag ändå inte sköter.
Komfort före estetik. Och prisvärda.
Bor i Östergötland, så vädret är ganska pendlande vintertid.
 
Jag köpte fodrade stövlar från Engelsons nyligen. Inte hunnit prova i riktigt kallt väder än men de är definitivt för varma för att ha nu.
Osäker på bredden dock, om det går att rida i dem med vanliga stigbyglar.
 
Jag är inne på mitt tredje par av dessa. De är kanon. Använder dem nästan dagligen i skogen, året runt. De är lagom varma i alla väder, håller fötterna torra, är sköna att gå i och bara allmänt toppen. Trots som sagt i princip daglig användning håller ett par i fyra, fem år. Får ut tusentals timmars användning av dem. Kostar under tusenlappen.

https://borjes.se/kanga-dakar-gritex/
 
Jag har ett par vinterridskor från Ariat. De mår väl inte toppen av frekventa lerbad men skulle inte säga att de kräver en massa skötsel. Väldigt nöjd med hur varma de är!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 342
Senast: Habina
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 545
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp