Bukefalos 28 år!

olovlig ridning!

Sv: olovlig ridning!

www.youtube.com/watch?v=dBUZC_AmYY4

Hände nyligen. Hästen är dock inte skadad, fysiskt iallafall. Men en 2 årig hingst.... Vem vet hur det blir att rida in den sen?!


HERREGUD vad arg jag blir!!!! vilka idioter. jag hade polisanmält BUMS!
Vi har haft några småtjejer som tjuvridit våra hästar när de gått på betet. första gången (då markägaren sett det) fick vi inte tag på dom. men andra gången när jag och min mamma kom med bilen kastade jag mig ur bilen och jagade dom, men hann inte ikapp så jag bankade på hemma hos dom där deras städerska/styvmamma(?) öppnade och jag pratade med henne. så kom skitungen o jag skällde ut henne tills hon blev tårögd o kramade mig. :cool: våga bara ge er på mina hästar! ;)
 
Sv: olovlig ridning!

:bow::rofl::rofl:

Funderat på att jobba med ungar???

:devil:
Ja för 17 -bring them to me ska jag lära dem hur hårt livet kan vara *hehehe*
;)

Jag gillar barn och välartade ungar :) men jag avskyr horder från högstadieskolor alternativt gymnasiet med brallorna nere i knävecken och asfula kalsonger som sticker upp vars enda ordförråd består av
"Höhöhöhöhö" och "Öööööööh". Det är alltid de som hittar på allt jäkulskap :mad:

Allas våran Carolina Gynning tipsade häromdagen i tidningen under vinjetten sommartips att man kunde "sno hästar i hagar och rida barbacka" detta var ngt som fröken Gynning själv prövat på ett flertal gånger och kunde enligt henne varmt rekommenderas.

Ja vad ska man säga, känns det inte som att en del personer får lite väl mkt utrymme i media??

Sicket pucko, vilket oerhört dumt tips att gapa ut på teve :mad:
 
Sv: olovlig ridning!

Fasen alltså jag blir så jävla förbannan när jag hör hur ungar har gått in i hagar och ridit eller jagat hästar.
Hade själv lite problem med små barn, dom var inte mer än kanske 5-6 år, och föräldrarna lät dom springa fritt och hade ingen koll på dom.

Men så fort jag ser någon vara i hagen så skrämmer jag dom reält (beroende på deras ålder) mest för att mina hästar ska få vara i fred men även för att de små kan skada sig.

Tyvärr så är min häst så översocial, hon springer fram till alla som kommer *Dumma häst!!*:grin:

Men ett annat problem som har kommit upp är att fiskare går rakt igenom våran hage för att ta sig till deras lilla båt som finns lite längre bort. Hur vet vi om dom har tappat massa drag eller dyl? Livsfarligt, de har även klippt av tråden en gång.

Men strömmen som vi har i tråden nu skulle kunna skicka iväg dom till månen:grin:
Det skulle vara ett sant nöje att se någon av fiskarna ta i tråden. Men jag tycker, ska det behöva gå så långt?

Har även skyltar uppe ("rör och mata ej hästrna", "varning elstängsel")
Ville även vara lite extra noga och gjorde en skylt där det står "Stängslet är till för att hålla hästrna inne och obehöriga ute!:grin:
 
Sv: olovlig ridning!

Allas våran Carolina Gynning tipsade häromdagen i tidningen under vinjetten sommartips att man kunde "sno hästar i hagar och rida barbacka" detta var ngt som fröken Gynning själv prövat på ett flertal gånger och kunde enligt henne varmt rekommenderas.

Hon är väl inte känd för att vara speciellt smart heller :D
Eller så beror det på att hon åkt av några gånger för mycket:idea:,låter ju livsfarligt att bara hoppa upp barbacka på en okänd häst i hagen.
 
Sv: olovlig ridning!

Grejen är den att jag var inne på den där filmen många gåger, och
killen som lagt ut filmen tar bort alla 'hat kommentarer'. Jag har
suttit och skrivit massor av kommentarer som han raderat och sen
nekar till att han har raderat när jag frågar honom varför han raderar
alla hat kommentarer. Fy fan för honom. JA SKA DÖDA FANSKAPET!
 
Sv: olovlig ridning!

Hon har nog inte alla hästar hemma. ;)

Nej, för någon har "lånat dem och ridit iväg på dem"!!!
Hela den här saken gör mig så :devil: ARG! Synd att ungen inte slog ihjäl sig så kanske det hade blivit annat ljud i skällan. Man vågar ju snart inte ha hästarna ute längre och vi som i stort sett bara har unghästar och föl...

När jag bodde i Göteborgstrakten var det några skolbarn (betydligt yngre än de här slynglarna) som kastade sten på de 2 fölen. Vi ringde föräldrarna som svarade:
"Vadå då? Djur hör definitivt inte hemma i storsta´n!"
Så vem är förvånad att ungarna blir dumma i huvudet?!! Vi hade för övrigt hästarna 5 mil utanför sta´n och 7 km från närmaste samhälle.
 
Sv: olovlig ridning!

JA SKA DÖDA FANSKAPET!

Synd att ungen inte slog ihjäl sig så kanske det hade blivit annat ljud i skällan.

Fast sådana här kommentarer är ju inte särskilt konstruktiva.
Sjunk inte till deras nivå!

Annars hoppas jag också att det blir någon form av kännbara konsekvenser för dessa skitungar. Och jag tycker det är sjukt skrämmande hur många ungar håller på, bl.a. på YouTube. Kommer det någonsin bli vettiga människor av dem efter att de har vuxit upp med den mentaliteten som finns på nästan alla ungdomssajter i dag?
 
Sv: olovlig ridning!

Man får ju tydligen skriva exakt vad man vill på Youtube också, det tycker jag är helt sjukt.
Det är rent av äckligt med sidvis av kommentarer som är nazistiska, rasistiska och/eller sexistiska skrivna av småglin som knappt fått hår på pungen :crazy:

Om inte annat så har man ingen respekt till skaparna av Youtube som låter precis allting passera, det verkar inte finnas någon koll alls varken på filmerna som läggs ut som kan vara hur sjuka som helst (avrättningar finns att hitta exempelvis) eller kommentarerna som följer.

Skriver man samma saker här på bukefalos som på vissa andra ställen åker man ut med häcken först, och det tycker jag är bra.
Internet är inte en skyddad verkstad, det finns alltid någon som kan bli djupt skadad över påhopp.

Vad gäller filmen med dessa snorungar som disskuteras nu hoppas jag att de straffas rätt hårt.
Och jag hoppas att de har vettiga föräldrar som kan se skillnad mellan ditt och mitt och inser att de missat vissa viktiga delar i sina barns uppfostran och vidtar åtgärder.
Hade det vart någon av mina ungar som tjyvridit på andras hästar eller bara gått in i hagen för den delen hade helvetet brakat löst :devil:
Jag tror det är ett av de större felen, folk bryr sig inte om vad deras ungar gör för någonting, sorgligt.
Det är en rätt läskig generation som växer upp nu, jag ser framför mig hur rättspsyk och fängelsena blir överfulla med idioter som började sin bana med att tjyvrida en islänning.
 
Sv: olovlig ridning!

Det är en rätt läskig generation som växer upp nu, jag ser framför mig hur rättspsyk och fängelsena blir överfulla med idioter som började sin bana med att tjyvrida en islänning.

Synd bara att vi knappt har fängelser eller rättspsyk kvar, det kommer nog att bli en byggboom av sådana snart, men ungarna är ju uppväxta i barack dagis och skolor, så vi kanske kan ha barack fängelser och psyken!? :idea:
Sorglig politik!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 678
Senast: CaisaCax
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 022
Senast: mamman
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 219
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp