Olycksrisk??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Terran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 699
T

Terran

Hej allihop! Har nu äntligen bestämt mig för ett nytt vintertäcke till islänningen! Det blir ett Hansbo bävernylon m teddyfoder. Det har bara bensnören (man kan välja till bukgjord eller kryssgjord) Enl personalen sitter täcket som det ska utan gjordar dvs med BARA bensnören?! Jag ska lämna pållan med täcket både i box o ute! Vad skulle ni ha gjort - vad har ni för erfarenheter - jag vill ju inte att det ska hända en olycka med ett täcke som börjar glida...!!Det vore ju å andra sidan skönt att slippa knäppa gjordar!!! Kan man lita på vad personalen lovar?! :confused:

Sv: Olycksrisk??

Jag vet inte, men själv så skulle jag inte våga ha bara bogspännen och bensnören. På svettäcken/fleecetäcken och liknade som saknar kryssgjordar så har jag alltid en täckgjord över. Vore jag du skulle jag välja till kryssgjordar.

Jag har flera täcken med bara bogspännen och bensnören (dubbla, alltså även runt frambenen) och de sitter kvar hur bra som helst. Dessa täcken är dock måttsydda efter just min häst, så det kan vara en anledning till att de sitter som gjutna.

Om Hansbotäcket passar bra på din häst så tror jag inte att det är något problem!

(dubbla, alltså även runt frambenen) och de sitter kvar hur bra som helst. Dessa täcken är dock måttsydda

Oj det var något nytt hur sitter bensnören runt framben????

Någon mer som har erfarenheter av "bara bensnören"????Kom igen!!

Tusen Tack för svaren hittills! Det vore jätteskönt att SLIPPA knäppa kryssgjordar OCH bensnören på morgonen när man har bråttom!

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa kloslipen?
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V