Olympichjälm & hjälmar som inte ser ut som svampar?!?!

B

**BORTTAGEN**

Olympichjälm & hjälmar som inte ser ut som svampar?!?!

Hej!
Någon som vet om dessa hjälmar görs fortfarande och var dom finns att köpa?! Sett en och annan i någon affär ibland men väldigt litet utbud. Det är tyvärr den ända hjälmen som passar mitt huvud! :o
Hade velat haft en GPA hjälm, men icke sa nicke dom passar inte mig, och dom passar ju nästan alla..
Har jätte svårt att hitta hjälm nästan alla ser ut som en svamp på huvudet för jag har stl 58-59, avlångthuvud och lite ansikte..är inte så ful som det låter.. :D
Har alltså provat vartenda märke tror jag, har provat alla typer av GPA hjälm i olika märken eftersom det är en sån jag vill ha men dom passar bara inte, klämmer i pannan och dom ser ut som en svamp på huvudet.
Den hjälmen jag har nu är förliten och klämmer, ser också ut som en svamp..men fan det är inte lätt.. :mad:

Någon som har samma problem (huvud) som jag?! Och du kanske kan rekomendera någon hjälm som du funnit?!..Vill ha ett huvud som alla andra ju... :confused:

Tacksam för svar!

Ha d göda!
 
Re: Olympichjälm & hjälmar som inte ser ut som svampar?!?!

de gammla hederliga champion hjälmarna har jahg sett börja komma tillbaks nu. Klassisk form inte sådär stora och runda som hjälmtillverkarna envisats med att göra den senaste tiden !
 
Re: Olympichjälm & hjälmar som inte ser ut som svampar?!?!

Charles Owen Show Hat är väldigt nätt i modellen. Man ser inte ut som en svamp med den på huvudet. Sen så är den väldigt skön!!!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 864
Senast: MimmiNO
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 967
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 246
Senast: Modest
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
11 973
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp