Landsbygden i nära anslutning till städer kommer att få en bättre infrastruktur och en lantis existerar knappt längre utan tar sig in i stan ofta och vise versa.
Sverige är i framkant vad gäller anpassningarna för klimatet. Men vi tänker annorlunda nu om 50 år. Vindkraftverken är bara en liten del i det hela (tar upp detta eftersom 2020 varit mycket debatter om dessa).
Andra länder ligger långt efter precis som idag och deras folk lider mer än vi kan ana.
Vissa yrken har tillkommit, andra är borta och en del yrken har fått en annan social status mot vad de har i nutid.

Svaren i den har traden paminner mig om nar jag laste Orwell's 1984 pa 70-talet ... Det kandes bade skrammande och overkligt, men anda sa verkligt. Det kandes langt borta, men var i sjalva verket runt hornet. Manga svar har kanns lika overkliga och langt borta i fantasin som Orwell's saga.

Just nu känns det som att fler pandemier har kommit och gått. Visst vid din första finns ekonom att ta fram vaccin men om 50 år har ekonomin kollapsat. Lägg även till att antibiotika inte har någon effekt längre.

Vår livsstandard har sjunkit kraftigt och vi har slutat att umgås många på samma plats och Städer har I många fall blivit spökstäder då risken är större att bli sjuk där många vistas.
Affärer som vi känner det idag finns inte.

Liknande trådar

Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 983
Samhälle Hallå! Jag valde samhälle, men detta kan gälla både mat och ekonomi också, så om samhälle är fel får gärna moderator ändra till rätt :)... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
10 481
Senast: Badger
·
Samhälle Idag är det den internationella kvinnodagen. Nej, jag kommer inte gratulera kvinnor. Däremot vill jag lyfta fram hur fruktansvärt långt... 2
Svar
27
· Visningar
1 342
Senast: gulan
·
Samhälle Tänkte kolla vad vi som inte firar nyår ska göra. Jag brukar hänga med ett gäng över hela världen men av olika orsaker blir det inte av... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 350
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka