Bukefalos 28 år!

Rie

Trådstartare
Jag har fått förfrågan om att hyra ut rasthagar och ev stall under en period tills dess att hästägarna har fått in lösdrift/stall i ordning.

Innan jag svarar så skulle jag vilja veta vilket ansvar jag har gentemot hästarna (djurskydd) om jag enbart hyr ut rasthage (med vindskydd) eller stall och hästägarna sköter dem själva. Vilket i så fall skulle vara villkoret.
Om de nu av någon anledning skulle försvinna/inte sköta sina djur.

Att jag har ansvar om jag tar in dem i stallet och sköter skötseln har jag kläm på, men inte ovanstående..
 
Lite vagt minns jag att du även kan råka ut för ansvar om de djur som finns hos dig är vanskötta.

Vet att en bekant veterinär sa nej till en väldigt medfaren häst för att hen var rädd för att råka ut för en anmälan. SKULLE det anmälas så hamnar det på den som har djuret installat. Enligt min dåvarande bekant alltså.
Kan vara bra att kolla upp.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 807
Senast: Lingon
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 215
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
4 955
Senast: Polibek
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 310
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp