T
Tican
Igår kom pappa upp och tyckte bestämt att jag skulle gå och lägga mig vid tio. Jag är van att gå å lägga mig runt 5, så jag frågade varför. Det vägrade han svara på, av rent nuskajagvisaattdetärjagsombestämmer. :smirk: "I nio fall av tio ska man inte fråga varför", sa han sen och gick.
Vad säger man då?
Det är inte första gången han ger underliga order som han vägrar att berätta anledningen till.
Anledningen, tror jag, är för att han har fått be mig om hjälp en gång senaste tiden. Han frågade mig vad han skulle göra med min syster, som vägrade att prata med honom. Det var tydligligen väldigt hemskt, att "visa sig svag" eller nåt. Så nu ägnar han större delen av vår gemensamma tid att försöka trycka ner mig och visa att det är han som bestämmer. :smirk:
Hur omoget och gammaldags får en förälder bete sig?
Vad säger man då?
Anledningen, tror jag, är för att han har fått be mig om hjälp en gång senaste tiden. Han frågade mig vad han skulle göra med min syster, som vägrade att prata med honom. Det var tydligligen väldigt hemskt, att "visa sig svag" eller nåt. Så nu ägnar han större delen av vår gemensamma tid att försöka trycka ner mig och visa att det är han som bestämmer. :smirk:
Hur omoget och gammaldags får en förälder bete sig?