Bukefalos 28 år!

Om att "lyda".

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Om att "lyda".

Nåja, nu är det slut med det, jag har inte velat ha hästarna på dras gård men nu ska jag flytta till en annan stad å tar hästarna med mej så jag behöver inte ha med han att göra mer.
 
Sv: Om att "lyda".

Jaha, så han skall antingen behöva hämta dig från stan eller göra det själv?
Är inte dina hästar din sak att ta hand om?

Är det din mamma som betalar till din pappa för stallplatserna?
Och vem är det som utfodrar hästarna?
 
Sv: Om att "lyda".

Vad klagar du över mina vanor?Du vet inte hur jag lever å vilka sov tider å ät tider jag har.Jag har egen lägenhet å är vuxen å har rätt att bestämma över mej själv.
Sedan måste ju en förälder respektera sina barn, annars har de ingen rätt att bli respekterade tillbaka.
Jag är ingen rövslickare som fjäskar för andra när det inte finns skäl till det.
 
Sv: Om att "lyda".

Nu hade han mammas bil å de bestämde att hämta hästarna, tyvärr kunde jag inte få ngn att köra mej dit å jag hade inga pengar att betala taxi med 3 mil.
 
Sv: Om att "lyda".

Jag kräver av mina barn (11-15 år) att det är tyst och lugnt i huset mellan ca kl 23 och 08 även på loven. De får absolut inte vara uppe och äta, se tv m m för jag vaknar av det. De får på sin höjd ligga i sängen och läsa men knappt ens det för rätt som det är börjar de exvis diskutera något med varann (de delar rum två och två).
De är sura på mig för det, men jag jobbar heltid och ska upp kl 6 varje morgon - och orkar absolut inte få nattsömnen störd.
Visst, det är kanske trist men tyvärr så får vi inte in pengar i hushållet om jag inte orkar jobba.
 
Sv: Om att "lyda".

Hoppas du inte menade mej för jag har inte klagat på barnuppfostran i allmänhet, bara föräldrar som utövar makt missbruk :smirk:
 
Sv: Om att "lyda".

Inte_Ung skrev:
I vårt hus så går vi upp runt 7 på morgonen, och då orkar inte jag tassa runt så att någon tonåring med nattvanor kan sova.

He he, vi har en trettonåring i huset som sover till minst 12 oavsett hur länge hon varit uppe kvällen innan. Vi har satt "läggdax" till kl 23 under lovet, och det accepterar hon efter sedvanliga protester. Men hon kan lätt sova till 12-13 dagen efter i alla fall.
Oftast kommer hon utrusandes ur sitt rum - vild av ilska - för att resten av familjen börjar "väsnas" (läs "leva") kring niotiden. "Jag kan inte sova!! Håll tyyyst!!!" Samma sak varje morgon. Jag garvar ner mig :rofl: . För vi har ju förklarat hundraåttio gånger att FYRA personer kan inte ta hänsyn till att EN person vill sova till tolv.

Fast jag kan inte låta bli utan tycka att det är rätt så underhållande. Sömndrucken och rufsig, högröd i ansiktet, tjutandes i korridoren om att hon bor i "huset som gud glömde" och att vi andra är varulvar.
När hon sedan vaknat till, övergår hon till att vara "cool trettonåring" igen. Vill inte alls kännas vid att hon tappat fattningen så fullständigt, bara några timmar tidigare :smirk: .
 
Sv: Om att "lyda".

chrysler skrev:
Nu är ju inte saken att jag är uppe dygnet runt utan att det finns föräldrar som fel utövar sin makt över sina barn.Mitt mitt fall är det helt klart att det är min pappa som utlöser allt i våran familj, det påstår till å med psykologerna.

Jag vet inte vad du fått emot mej men jag tycker du kan sluta upp med din attityd, du är inte tuffare eller bättre än mej på ngt vis.
Å framförallt har du ingen rätt att döma mej för vad min papp gör, det är han som gör fel å inte jag.Jag råkar tyvärr bara leva helt enkelt, det är vad som är hans problem.

Det här är ett diskussionsforum och jag delar inte din åsikt. Klarar du inte av det så har du inte i ett diskussionsforum att göra.

Sen var frågan varför pappan säger som han gör och min åsikt är att han vill ha lugn och ro i sitt hus på nätterna, inte att han har ett sjukt makrtbegär som verkar vara din åsikt.
 
Sv: Om att "lyda".

Du, det är knappast maktmissbruk att vilja ha en normal dygnsrytm i familjen. Bor man under samma tak finns det vissa saker man får finna sig i.
 
Sv: Om att "lyda".

Tican skrev:
Hur omoget och gammaldags får en förälder bete sig? :crazy:
Hu vad jag känner mig omogen och gammaldags ;) . För min trettonåring får INTE vara uppe till fem. Och det "bara därför att".

Om du ville ha lite medhåll undrar jag om du verkligen skulle lagt tråden här på barn, där det kryllar av "omogna och gammaldags" föräldrar... ;) :angel: .
 
Sv: Om att "lyda".

Klintan skrev:
Hu vad jag känner mig omogen och gammaldags ;) . För min trettonåring får INTE vara uppe till fem. Och det "bara därför att".

Om du ville ha lite medhåll undrar jag om du verkligen skulle lagt tråden här på barn, där det kryllar av "omogna och gammaldags" föräldrar... ;) :angel: .

Ja, bra råd - flytta frågan till ungdom! ;)
 
Sv: Om att "lyda".

Chrysler, nu skall jag skriva något som jag sällan känner, men du har lyckats väcka dessa känslor så till den milda grad att jag bara måste få säga vad jag tycker.

Dina inlägg i den här debatten är banne mig inte kloka! :crazy: Du ger intryck av att vara en övervintrad 14-åring som med "vuxet" sätt bibehåller snorungeattityden, den attityd som i bästa fall slipas till lite i takt med stigande ålder.

Egentligen är det inte ett dugg synd om din pappa - för han har skämt bort dig i sådan utsträckning så han faktiskt får skylla sig själv.

Och vad gäller din person, så får jag bara hoppas att du inte behandlar andra likadant som din pappa, men det tror jag inte. De flesta människor brukar inte vara långvariga vänner om de känner sig utnyttjade.
 
Sv: Om att "lyda".

På vilket sätt har han skämt bort mej?Om han köpt saker är det bara för att döva sitt dåliga samvete.
Men nu vill jag veta hur du tror jag lever?Å hur min uppväxt faktiskt varit för jag tror inte ni hade velat vara jag , ärligt talat.Du får pm:a mig så kan jag beskriva mer detaljerat så jag inte behöver skriva allt här.
 
Sv: Om att "lyda".

Det är snarare jag som blir utnyttjad av alla, från gratis bostad, sprit, inträden mm.Jag får aldrig tillbaka lika mkt som jag ger.Nu handlar inte allt om pengar men jag kan ge många exempel på sånt oxå om du pm;ar.På s.k kompisar oxå.
 
Sv: Om att "lyda".

Men har jag skrivit det?
Jag har då sovit på nätterna å aldrig varit ett problem barn inte varit ute å suttit i trappuppgångar å druckit som många andra fjortisar gör.Jag liknar inte att kräva att barnen sover på nätterna som makt missbruk mmen jag menar att det finns föräldrar som utövar sån när de tex är på dåligt humör vilket jag inte tycker ska drabba barnen.
 
Sv: Om att "lyda".

Men då kan man förklara varför , hon är inte så liten att hon inte förstår en förklaring.
 
Sv: Om att "lyda".

Vi behöver inte diskutera detaljer. Det finns ofta anledningar till varför föräldrar skämmer bort sina barn. Bortskämda barn är sällan lyckliga, så jag är inte avundsjuk på din situation.

Det är bara det att var och en är ansvarig för sina handlingar. Kanske beter du dig tjurigt och krävande mot din pappa för att han förtjänar det - fine - han bad om det. Jag lägger ingen skuld på dig där.

Jag skrev att jag hoppas att du ser skillnad på din pappa och andra människor. Och det gör du säkert.

Det är bara det att till det yttre så är snorungeattityden väldigt motbjudande, och tyvärr faller domen oftast på snorungen som inte beter sig som folk.

Jag kan förstå om folk blir irriterade på dig och dina krav på din pappa, för det verkar inte finnas någon respekt. De flesta tänker inte så långt som jag, att snorungementaliteten kommer någonstans ifrån.

Jag dömer inte dig, men dina uttalanden om din pappa låter inte kloka. Oavsett vad han gjort för att förtjäna en uppkäftig dotter så är det du som får epitetet snorunge och inte han.

Tyvärr.
 
Sv: Om att "lyda".

Tonåringar är ju kända för sina humörsvängningar. :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 767
Senast: Ava22
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 379
Senast: Elendil
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 574
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 413
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp