om det står:

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare blohme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 319
B

blohme

Vaccinationsintyg, licens och Grönt kort uppvisas på anmodan.

i ryttarmedelandet, betyder det att man inte måste visa upp det innan man lastar ur & grejar ?

Sv: om det står:

Du måste alltid visa vacc-intyg innan du lastar ur så det är inte öppet för tolkning.

Du måste alltid visa vacc-intyg innan du lastar ur så det är inte öppet för tolkning.

I vilken punkt av TR hittar du det? Jag kan nämligen inte hitta det. Och när man visar vaccination hos veterinären så har man ju lastat ur innan.

TS -> Jag skulle tolka det som att du inte behöver visa det, men ha det med om de skulle fråga efter det.

Jag är lite inne på samma tråd som du. Ytterst sällan jag behöver visa vaccinationsintyget öht men visas det så är det oftast hos veterinären. Förhoppningsvis har man en häst i andra änden av snöret man har i handen :p

Vaccinationsintyg, licens och Grönt kort uppvisas på anmodan.

i ryttarmedelandet, betyder det att man inte måste visa upp det innan man lastar ur & grejar ?

på anmodan = när ngn ber om det.

Jag har varit med om det en gång, att arrangören bara gjorde stickprov och kollade alla papper...
Tur det var bukefolk i sekretariatet då, för jag hade mina papper kvar i bilen vid uppstallningen :D

så man behöver alltså inte gå till sekreteriatet (?) & visa papper ? utan bara att lasta ur hästen & fixa med det :smirk:

Nej du har helt rätt, jag är nästan övertygad om att funnits en sån formulering tidigare men eftersom jag inte hittar den nu så kan den mycket väl vara bortredigerad om den nu ens har funnits. :)

Jag har en svag aning om att det kan ha varit så tidigare, men jag vet inte. Hur som haver så är det borta nu. ;)

När vi har tävlingar så skriver vi på ryttarmeddelandet att vacc-intyg skall visas före urlastning. är nog upp till arrangören, vid "anmodan" tolkar jag som lite mer öppet. frågar ingen så behöver jag inte visa det....

Jag ringde faktiskt dit & fråga för att vara säker :)
Dom sa att man inte var tvungen, men dom fråga alltid efter det när man ska betala, alltså om man betalt innan så behöver man inte visa det :)

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 556
Senast: Zoya
·
Katthälsa Min ena katt har råkat ut för en olycka diagnosen är ledluxation traumatisk och det är både höftled och armbåge höftledsluxation betyder...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: kitos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka