Om ditt hus brann ner, vad skulle du sakna?

Min dator, fotoalbum och min nagellackssamling. Har 400+ nagellack och diverse penslar, stämplar, glitter och andra tillbehör.
Sen favoritbh´n och favoritkläderna. Jag är fet och det är svårt att hitta kläder som jag verkligen trivs i.
Ja så mobil och plånbok också. Bilnycklarna vore fint att få mer ut.
 
Lite ärvda prylar av olika sort, fotografier, minnesprylar, konst och smycken. Resten går att ersätta.
Även om jag skulle sakna kläder, skor, väskor etc. Men det går att hitta nytt oftast.
 
Datorn, projektorn, duken och kameran. Det är väl det enda prylarna som har ett högt värde.
 
Fotoalbum, dator(med foton), ett gäng skivor(med foton), en pokal med stort affektionsvärde, mobilen (mest pga foton),
ja det är nog det jag skulle sakna och sas sörja.

Innan jag fick barn tyckte jag att det mesta var viktigt, då skulle jag haft många fler saker jag verkligen velat rädda.
Nu är det inte viktigt längre.
 
Om jag räknar med villan mina föräldrar bor i så är det ju Foton från min uppväxt, alla små "anteckningar" på dörren i min gamla klädkammare med låttexter osv från ens olika perioder i livet. Sånna grejer som man liksom inte kan köpa. Kläder och materiella saker är ju egentligen skitsamma i det stora hela, men just sånna grejer, minnen osv.

Och alla mina tävlingsrosetter med min häst som gått bort :heart
 
Sakna skulle jag foton och husets historiska dokument. Likaså möbler som hör till huset.
Sörja? Känslan av det gamla huset som stått här så länge och som flera släktgenerationer gjort sin tillägg på.
 
Mina fotoböcker och sen en trist känsla av att ett hus från 1850 fått lämna in.

Men vi skulle få en 10 ggr bättre bostad om vi fick bygga nytt.

Äger inga prylar med stort affektionsvärde, allt går att ersätta.
 
Möjligtvis alla foton, förövrigt kan jag inte komma på något speciellt
Sambon skulle troligtvis även sakna sina uppstoppade fåglar :cool:
 
Min fina gamla snurrpall jag ärvt från farmor och farfar (och som en gång ägdes av min farmors mor), det lilla bordet som en gång för länge sedan tillverkades av någon på pappas sida av släkten (tyvärr tappat bort vem). Ett par få ärvda smycken (som aldrig används och troligen inte är särskilt värdefulla i pengar, men de har ändå ett stort emotionellt värde för mig). Sedan är det väl pappersfoton, lite reseminnen och sånt också. Men det är nog egentligen allt.
 
Foton på gamla djur. Och alla små saker som alltid varit med en, så som gamla gosedjuret skålen man gjorde i slöjden, farmors tavlor och annat som egentligen går att byta ut men vars historia betyder mycket mer.
 
Fotoalbum från barndomen, brudkistan från mormor, kåsan som morfar täljde samma år jag föddes, farfars skåp och taklampan från farmor.
 
Jag skulle nog enkelt sagt att jag skulle sakna allt som inte går att ersätta faktiskt. För allting går inte att ersätta.
 
Jag vet inte om jag på riktigt skulle saknat något när chocken lagt sig. Möjligen något arvegods, men annars går nog det mesta att återskapa. Visst gamla fotoalbum, men jag skulle nog inte aktivt sakna dem.
 
Vi har lagt undan fotografier och hårddiskar med digitala bilder i ett brandsäkert kassaskåp.
Lite andra mindre minnessaker, ärvda smycken och sånt ligger också där. Och huspapperna.

Jag har ett runt klaffbord från min farmor jag skulle sakna.
Och barnens favoritgosedjur skulle också vara svåra att ersätta.
Mattor som mormor vävt och tröjor hon stickat till barnen.
Två tavlor jag målat och några hästgrejer som är starkt förknippat med bortgångna älskade hästar.

Det var färre grejer än jag trodde det skulle bli :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 125
Senast: Grazing
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 809
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 945
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 112
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp