Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle stänga alla kvinnojourer, låsa in alla misshandlande män 2 o 2 i en cell med fri sprit så skulle de kunna puckla på varandra.
Jag skulle införa frivillig föräldraledighet år två och tre då man fick 90% av lönen, första året skulle man få 100% av lönen.
Jag skulle införa att alla föräldrar/vårdnadshavare skulle vara med sina barn en dag i veckan var upp till barnet börjar sexårs verksamheten. För detta utgår självklart 100% av lönen.
Nu kanske det är ett rent drömscenario du målat upp, men jag kan inte låta bli att undra vem som ska betala det? Är det arbetsgivaren som ska stå för det så kan ju alla unga kvinnor glömma att få jobb.![]()
1, Begæra uttræde ur EU!
2, Skydda skogarna! Tværstopp før nuvarande skøvling, infør ett varsamt skogsbruk istællet med små maskiner och hæstar. Fler naturresevat men i dessa ska stigar och små vægar hållas fria från vindfællen, ev nya vandrings och ridleder i dem.
3, Inføra gamla tullmurar så det blir dyrt att importera sådant vi lætt kan førsørja oss sjælva på, allt mellan jordbruksprodukter och hemelektronik.
4, De flesta gør av med onødigt mycket el. Sætt upp en maxkvot per hushåll -den som bor ensam i ett hus som mig får gøra av med mer æn de som ær fyra i motsavarande hus. Men inte obegrænsat! Den extra elskatten ska gå till vidareutveckling och ev subventionering av miljøvænlig energi.
5, Skattesubvention till de som bor i glesbygd, och æn om i snitt bara en om dagen kliver på/av vid ett tågstopp mellan Sunne och Torsby så ska tågen stanna! Åtminstone minimiunderhåll av vægarna så att bilarna inte skakar sønder.
6, Førældrakurs før blivande førstagångsførældrar finns redan på många håll. Infør det øverallt och æven uppføljningskurser typ sex træffar en gång om året. Inspirera kursdeltagarna att bilda stødgrupper och nærverk dær de kan passa varandras barn vid behov. Ska finnas hela barnets uppvæxt tills det ær nitton år, men får man flera ungar behøver man inte gå om småbarnskursen. Speciell pappagrupp på kursen så att dom får prata av sig lite med varandra. Kan det førebygga att ett par per kurs separerar och att två barn slipper få problem så har kursen betalat sig med råge!
7, På till ex Hammarø lær sig alla barn som inte har någon allvarligt problem att læsa, 98% eller så. Det går, vidareutbilda lærarna och sætt in resurser. Det ær grunden, kan man inte læsa ordentligt och førstå allt så kan man till ex inte læsa och førstå matematiska problem heller!
Finns hur mycket som helst att førbættra och ændå ær jag inte ens "hobbypolitiker!"
Detta är nog mer en tråd med utsvävande tankar
Ibland får man vara oseriös![]()
*Strypa 90% av alla statliga bidrag till kultursektorn
[...]
*På något sätt () införa så att man, för att få socialbidrag, ska utföra samhällstjänst i X antal timmar/vecka. Vet inte riktigt hur det skulle fungera men ska vara arbeten som ger extra strössel i samhället och inte något som tar ordinarie jobb. Extra folk som läser eller promenerar med gamla, lekledare på skolor, rengöring av allmänna ytor av den art som inte omfattas av ordinarie renhållningen kanske tex.
Detta är nog mer en tråd med utsvävande tankar
Ibland får man vara oseriös![]()
Du vill ju döda all kultur!![]()