Om hörapparater i glasögonen - någon som har?

Bukefalos 30 år!

Rie

Trådstartare
Svärmor har ett elände med sina hörapparater. Hon tappar dem ofta då hon inte känner av dem så bra. Det är ett förfärligt letande, vilket försvåras eftersom hon ser dåligt. Hon bor 25 mil bort så vi kan inte hjälpa henne att leta.
Någon föreslog för mig att hon skulle skaffa glasögon med hörapparater.
Någon som har sådant eller vet någon som har och hur det går?

Svärmor har ett elände med sina hörapparater. Hon tappar dem ofta då hon inte känner av dem så bra. Det är ett förfärligt letande, vilket försvåras eftersom hon ser dåligt. Hon bor 25 mil bort så vi kan inte hjälpa henne att leta.
Någon föreslog för mig att hon skulle skaffa glasögon med hörapparater.
Någon som har sådant eller vet någon som har och hur det går?
Jag jobbar som audionom och har kanske lite annan synvinkel än en användare.
Dom är inte hörapparater utan en förstärkare. Dom ställs inte in efter ett riktigt audiogram.
Hör man dåligt kommer dom inte räcka till utan fungerar bäst för någon med mindre besvär med hörseln.
Man måste också tänka på att mikrofonerna sitter frampå så man måste ha ljudkälla framför sig annars hjälper dom inte, eller vrida sig om någon pratar på sidan om eller bakom en.

Man ska också väga in att om dom går sönder blir man av med både syn och hörselhjälpmedlet.
Och dom är dyra! Bågarna kostar ca 12000kr och så tillkommer ju glasen.

Jag jobbar som audionom och har kanske lite annan synvinkel än en användare.
Dom är inte hörapparater utan en förstärkare. Dom ställs inte in efter ett riktigt audiogram.
Hör man dåligt kommer dom inte räcka till utan fungerar bäst för någon med mindre besvär med hörseln.
Man måste också tänka på att mikrofonerna sitter frampå så man måste ha ljudkälla framför sig annars hjälper dom inte, eller vrida sig om någon pratar på sidan om eller bakom en.

Man ska också väga in att om dom går sönder blir man av med både syn och hörselhjälpmedlet.