Om man lagt passet på ett bra ställe..

MiniLi

Trådstartare
Ja, om man städat och lagt passet på ett sådär smart och bra ställe. Vart kan man tänkas ha lagt det då?

Jag ska utomlands om mindre än 2 veckor och insåg igår att jag inte hittar passet. Misstänker att jag lagt det på något smart ställe när jag städade någongång, men kan verkligen inte komma på vart det där smarta stället kan tänkas vara :confused:

Så - vart kan man tänkas ha lagt ett pass?
 
I sminklådan givetvis :angel: Eller möjligtvis i "allmänt kraffs och grejs"-lådan i köket :o

Annars, har du kollat bokhyllor och skrivbord och sånadär lite mer troliga ställen?
 
kolla också alla väskor (resväskor, handväskor och handbagageväskor) som du skulle kunna haft med dig på den senaste utlandsresan.
 
du har inte använt det som leg, så det ligger i någon handväska eller jackficka??
om du har hästpasset hemma kolla även där det ligger. Ingen annan gömma? som du förvarar smycken eller kontanter du glömt att leta på?
 
Längst ner i strump/troslådan? :angel:
Nattduksbordet?
I ett mindre fack du hade i en väska på senaste resan du var iväg på?
 
Ska genast sätt igång och trippellkolla alla möjliga och omöjliga ställen!

(Men undrar varför jag lade den tråd i "skola och jobb".. Det känns ju lite fel)
 
sist jag inte hittade mitt pass (eller vaskan jag visste att det var i), visade det sig att min mor hade "stadat" undan vaskan till en plats dar hon trodde att jag inte skulle hitta det :mad: (vaskan var forovrigt precis dar den skulle vara fran borjan, passet lag val synligt overst och modern hävdade att hon inte hade en aning om vart det var nar hon tillfrågades)

Forhoppningsvis har du en snallare mamma men hon kanske vet anda ;)

en kollega tappade bort sitt for ett tag sedan, det lag emellan en massa papper (eller var det i en bok kanske?)
 
Det var anledningen till att jag ens började leta "såhär tidigt", för att mamma ringde och sa att jag var tvungen att kolla så det är giltigt :angel:
Och det var det!
 
Hittat!
Det låg i väskan jag hade som handbagage när jag flög senast. Jag som letat överallt i hela jäkla huset :D;)

Efter en liknande smarre vansinnes letning, kvallen innan jag skulle flyga, har min 'vanliga' handbagage vaska fatt bli passets standiga forvaringsstalle. Latt att komma ihag och man kan inte undga att hitta det. :p
 
Jag brukar nog inte ha samma väska alltid när jag reser. Därav denna förvirring. Jag hade, innan jag hittade passet, rotat igenom samtliga väskor som jag brukar använda. Tills jag insåg att jag ju hade en annan sist ;)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 236
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 515
Senast: Snurrfian
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 990
Senast: Barbabelle
·
Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: marengo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp