Om man ska sluta ge ett kraftfoder?

RIA

Trådstartare
om man ska sluta ge ett kraftfoder, kan man sluta på en gång eller ska man skära ner på det under en tid varje dag och sen sluta?

hästen äter redan allt kraftfoder som den ska ha men ska sluta med betforen nu och inget annat foder kommer att byta ut betforen.

är det ok att bara sluta rakt av? :confused:

Sv: Om man ska sluta ge ett kraftfoder?

Man kan dra ner på det på direkten. Det är egentligen enbart när man ska öka en kraftfodergiva som man ökar långsamt.

Sv: Om man ska sluta ge ett kraftfoder?

okej, så bra :) för tanken var att ge sista betforen idag. har dragit ner lite under veckan ändå, men hade det behövts en veckas nedskärning så hade hon fått äta det i några dagar till.

tack för det snabba svaret!

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 401
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 202
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 649
Senast: lundsbo
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka