Om man verkligen vill lära sig sjunga

Mirre

Trådstartare
Fick lyssna på när min kära bror sjöng förut, han har inte velat att någon ska höra förut men nu har han tagit steget och låta andra lyssna. Visste att han var duktig men att han var SÅ duktig visste jag inte :p

Men nu blir man ju lite inspirerad att ta tag i det själv också, har inte råd med riktiga sånglektioner nu men kan man göra nåt hemma? Hur börjar man? Vilken typ av låtar är enklast att börja med? Helt förjävligt låter det inte, men det där med magstödet får jag inte till. Det "fastnar" liksom i halsen och då blir det ju svårt att få till någon bra sång. Tips någon?

Vore ju kul om vi kunde sjunga något tillsammans ju :)
 
Till hösten kan du ju kolla om Musikhögskolan har sångpedagogstudenter som behöver folk att träna på, brukar vara gratis eller kosta väldigt lite.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 120
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 121
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp