Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det verkligen det? Googlade lite häromdagen men fick lite skiftande svar.Jag läser till medicinsk sekreterare, det kanske kan vara något? Finns tydligen väldigt mkt jobb, du jobbar både administrativt med att skriva journaler osv och har lite patient kontakt med om du t ex sitter i luckan på en vårdcentral.
Heter vårdadministratör numera därför du inte hittar någotFinns det verkligen det? Googlade lite häromdagen men fick lite skiftande svar.
Jag googlade runt alltså - och även på vårdadmin. Men jag kan ha googlat dåligtHeter vårdadministratör numera därför du inte hittar något![]()
Jag googlade runt alltså - och även på vårdadmin. Men jag kan ha googlat dåligt![]()
Kart- och mätingenjör?
Praktiskt utearbete som varvas med innearbete framför datorn.
Tänkte faktiskt också på det när jag läste TS beskrivning av vad hen vill göra. Jag känner till ett antal arkeologer (vilket jag är själv) som växlat bana och blivit "mätare" med olika tjänstetitlar. De är anställda på både kommun och privata företag och har gjort flyttat över utan omskolning. Den GIS-utbildning/erfarenhet de fått genom arkeologjobbet har räckt (men den kan ibland vara ganska omfattande). När jag och en kollega var ute på ett jobb för några år sedan försökte mätteknikern från entreprenören vi jobbade med "värva" min kollega. Berättade att de behövde fler och att de gärna såg kvinnliga sökande, så det finns kanske ett behov. Anledningen att mina fd kollegor flyttat är helt enkelt att arbetsmarknaden för arkeologer ofta är väldigt osäker. Genom att byta har de fått fasta jobb och högre lön.
Frågan är dock om inte fältarbetet ofta är ensamarbete helt under eget ansvar. Sedan måste man ha körkort, men det behöver ju inte vara ett problem.
Biomedicinsk analytiker?
Tänkte faktiskt också på det när jag läste TS beskrivning av vad hen vill göra. Jag känner till ett antal arkeologer (vilket jag är själv) som växlat bana och blivit "mätare" med olika tjänstetitlar. De är anställda på både kommun och privata företag och har gjort flyttat över utan omskolning. Den GIS-utbildning/erfarenhet de fått genom arkeologjobbet har räckt (men den kan ibland vara ganska omfattande). När jag och en kollega var ute på ett jobb för några år sedan försökte mätteknikern från entreprenören vi jobbade med "värva" min kollega. Berättade att de behövde fler och att de gärna såg kvinnliga sökande, så det finns kanske ett behov. Anledningen att mina fd kollegor flyttat är helt enkelt att arbetsmarknaden för arkeologer ofta är väldigt osäker. Genom att byta har de fått fasta jobb och högre lön.
Frågan är dock om inte fältarbetet ofta är ensamarbete helt under eget ansvar. Sedan måste man ha körkort, men det behöver ju inte vara ett problem.
Jag läser till medicinsk sekreterare, det kanske kan vara något? Finns tydligen väldigt mkt jobb, du jobbar både administrativt med att skriva journaler osv och har lite patient kontakt med om du t ex sitter i luckan på en vårdcentral.
Byggledare eller platschef?
Jag tänker också på logistik som flera andra i tråden.
Jag har jobbat som nån form av lagerarbetare/logistik administratör i två år och alla dina punkter stämmer in på min tjänstsen är det kul att köra tryck också!