Om ni fick välja...utan att tänka...

Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

ANNIE.jpg

Japansk spets :love:

Sen är jag väldigt förtjust i de flesta spetsar. Jag gillar håriga och pigga hundar hundar :D
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

ja 7 år senare så vill jag fortfarande ha en vinthund (en snyggt färgad whippet, en grizzle saluki, en röd och vit borzoi eller en irländsk varghund), men det blir inget för vad ska jag göra med den mer än att titta på den? det blir kelpie istället och drömmen hade väl varit att få en blå eller fawn, men det lär bli en brun eller svart. och efter att ha haft en "riktig" jaktlabbe hemma i en vecka så vill jag nog ha en sådan också, en mörkgul.
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

jag vill också ha en vinthund,en whippet eller faraohund. Men passar inte i mitt liv heller just nu tyvärr.
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

*KL*

Skojsig trad! :D

..hmm..

Afgan! ..faktiskt...
Catahoula, bla ska HON vara! :devil: o inge vitt! (har 2 pojkar)
Schafer (har en pojke) :love:
Blue heeler, tycker dom ser sa lackra ut...
Chinese crested (Heeeeeej sockertopp!)

..och..
skrammande nog...
en chihuahua. Sota sma saker... nan gang i mitt liv vill jag veta hur det ar att ha en LITEN hund :rofl:

..glomd ju!!!

dvargpudel!
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

KL

Louisiana Catahoula Leopard Dog (kanske jag funderar på på allvar...)
.

En Blue Heeler!

Nemen vad forvanad jag blev!!! :bow:

..om du slar slag i saken med en cata nan gang i livet - se till att den ar reggad i NALC annars vet du inte riktigt vad du far..! Spannande hundar, milt uttryckt! :love:
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

Jag säger direkt långhårig chihuahua, det SKA jag ha någon gång i mitt liv!
 
Sv: Re: Om ni fick välja...utan att tänka...

Saluki! De är så otroligt vackra.

Tyvärr passar de nog mig inte för fem öre. I alla fall inte för tillfället. Får se om några år ;)
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

Självklart val blir ju:
Afghan
Afghan
Afghan
Alla andra vinthundsraser
Staffordshire Bullterrier
GD kanske
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

Hollandse Herdershond-släthårig
Vorsteh-släthårig
Riesen
Weimaraner
Am. bulldog
Dobermann
Basenji
Faraohund
Mexikansk nakenhund
De flesta mastiffer hade nog gärna fått flytta in hos mig med...

Så gott som vilken vinthund som helst, MEN:

Irländsk varghund:love::love::love::love:
Utseendet var kärlek vid första ögonkastet och som dessutom har hållit i sig i 10 år nu.
Tyvärr tror jag inte att jag passar med rasen mentalt. De är för självständiga...
Har redan nu en hund som ofta "rycker på axlarna" och tycker att "matte kan väl sköta sig själv så jagar jag lite ekorre så länge, ses hemma ikväll!"
Och jag tycker det är skitjobbigt. Så nån ren vinthund blir det nog aldrig för mig:cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

*kl*

Pemeranian (stavning?)
och en Faraohund!

Fast mest av allt en mellanpudel, och min allra första hund som är just det ska jag hämta den 15 juli :love:

Sen kanske man vill ha en till hund, jag tror att man behöver två, sambon tycker inte samma :angel:
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

Utställnings schäfer
Alaskan Malamute
Holländs herdehund

(måste bara tillägga att jag anser att utställnings schäfrar inte borde exsistera för deras egen skull... Bruks schäfer ska det vara. Men utn att tänka så är den vackrast. :D (samma sak med kupering... En kuperad dobermann är urvacker men man ska inte göra skönhets oberationer på djur...))

Behövde förklara mig lite :p
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

*KL*

En hund jag skulle vilja ha... om jag inte behovde tanka pa alla consekvenser ar en Timberwolf/Malamute eller Timberwolf/Schafer. Jag har traffat ett par helt underbara hundar... men skulle inte kunna tanka mig att "supporta" en sadan avel. Fast de var fantastiska hundar.
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

Faraohund
Weimaraner
Rhodesian Ridgeback

(fast min egen italienska vinthund är inte så ful heller, bara så mycket lättare att ha än ovanstående raser)
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

Har utan tvekan fastnat i vinthundsträsket och är stolt ägare till en whipp...men drömmen kommer alltid vara att kunna ha en Azawakh:love::love: Mer eleganta hundar får man leta efter. Dock passar de inte in i mitt liv förtillfället, men någongång ska jag ha en sådan.

Annars är

Salukis så himla charmiga eller en Galgo:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 175
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 275
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 155
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp