Om ni fick välja...utan att tänka...

K

knyttet

Om ni skulle välja hundras helt efter utseendet, utan att ta hänsyn till temperament och egenskaper, vilken ras skulle ni välja då??? ;)

Jag skulle vilja ha en Thai Ridgeback...för att de är så vackra...
Eller en Great Japanese Dog...de ser så härliga ut...
 
Chinese Crested
Hamilton stövare
Rottis

Härlig blandning på raser va :D
 
hade nog valt schäfer tror jag :) även fast dvärghundar passar mina intressen mer.... önskar jag hade haft större ork och intresse av bruks... då hade schäfer vart självklart val.
 
Podenco
Bullterrier
Samojed
Pedonco-korsning gärna med schäfer eller husky i. (tänker på adoptionshundar från spanien)
 
Podenco Ibinenco eller Borzoi. Älskar vinthundars utseende, men inte deras egensinniga personlighet...
 
Grand Danois
Schäfer
Malonois
Cane Corso
Fila Brasileiro
Dogo Argentino
APBT
Am.staff

(Utan inbördes ordning.)

En av dessa raser har jag köpt nu :) Men det är en hemlis tills hon kommer och ni får se kort :D
 
Mallis glömde jag...

jag gillar enhetliga färger,med tan eller mask, lagom byggda hundar med viss elegansk och inte "lurvig eller lång päls.
den mest "extrema" av raserna jag gillar är salukis.
 
Ja, den är ju inte riktigt riktig den rasen :crazy:

Förstår du inte att alla raser jag räknade upp, är dom bästa! :cool:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 177
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 297
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 157
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp