Om ni fick välja....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare DFZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 659
D

DFZ

Säg att ni skulle åka på en träning och vara riktigt snyggt klädda vad skulle ni välja att ta på er då?

Ni får välja precis VAD ni vill hur dyrt det än är.
Byxor, tröja, jacka, väst, stövlar, hjälm, sporrar, spö, handskar....ja precis vad ni vill! :)

Vilka märken och färger skulle ni välja?

ärligt talat... jag skulle ha mina vanliga ridbrallor å en vanlig tröja... inget speciellt med andra ord... men det beror åxå på vad för sorts träning det är.
e det en "fin" träning kanske man klär sig lite bättre.
men skulle även tänka mig att träna i mjukisbrallor, jymmpadojjor å en gammal ful stickad tröja. vad spelar klädseln för roll???

Jag brukar ha mina svarta Parlanti stövlar, svarta Pikeurbyxor alternativt svarta Sarm Hippiquebyxor, Svart Pikeurväst med någon tjock färgglad tröja under (gärna röst/orange färgad) + en svart midjekort mustojacka med en färgglad ylleschal. Voila!!!
/puppan

Jag tycker att klädseln spelar roll. Man ska väl försöka klä sig efter ändamålet även om man inte har de nyaste eller dyraste sakerna.
Jag skulle inte bli glad om mina elever kom i mjukisbyxor och jympaskor.
Dels ur säkerhetssynpunkt och dels för att det är respektlös mot tränaren och sporten. Tycker jag. Men givetvis får alla klä sig som de vill.

Mina egna läderstävlar (nyputsade) min nyaste ridbyxor (blå helskodda knappt slitna ännu), Vanliga billiga tunna dressyrhanskar (antagligen mörkblå eller svarta eftersom jag aldrig köper någon annan färg). Min rätt nya ventilationshjälm (har två hjälmar) en vanlig tröja och min beigeblå fodrade fleeceridjacka.
Jag skulle inte köpa något nytt bara för en träning oavsett om jag hade råd med det.

Jag är inte så jättekräsen, men det skulle nog bli:

Mörkbeiga ridbyxor (oskodda, bomull, märke egalt)
Vit pikétröja
Blå klubbtröja
Putsade stövlar
Svart hjälm i dressyrmodell

Ridbyxorna önksar jag mig hett. Pikétröja och klubbtröja har jag. Stövlar också, men de behöver putsas... :o
Sporrar beroende på häst (de är faktiskt nyputsade *stolt*), samt dressyrspö. Jag skulle vilja ha ett kort och lätt dressyrspö till unghästen. Till de äldre duger vanliga dressyrspön utmärkt. Hjälm har jag förstås, men jag borde nog köpa en ny snart. Eller önska mig i julklapp.

(Hästen skulle för övrigt vara lindad med vita lindor runt om, ha vit vojlock eller schabrak, samt putsat träns och sadel.)

Som referenspunkt kan jag ju tala om vad jag hade på mig idag...

Gröna ridbyxor
Grå fleecetröja
Svart hjälm
svarta stövlar
gröna handskar
sporrar och spö

Hästen hade grå lindor runt om, smutsig sadel och träns (men jag har tagit in det för att smörja nu!), och vit vojlock. Samt graman, men nu blir jag väl lynchad. :eek:

Jag brukar ha på mig
beigefägade manchesterridbyxor - Eurostar
Nypusade läderstövlar - könings
Vit, svart eller marinblå pikétröja - CRW
Marinblå eller svart pullover (utan ärmar) - CRW/ Victor hugo
Charles owenhjälm
beigefärgade handskar - roekle

Normalt har jag bruna eller marinblå ridbyxor, vilken tröja som helst, jockeyhjälm och graningestövlar. Jag tycker det är roligt att klä upp sig när man ska iväg på lite finare tråningar, det känns lite mer "extra" då! :banana:

Jag skulle ta på mej:

Mina svarta Manchesterridbyxor
Mina nyputsade läderstövlar (skiitsnygga)
En Vit eller Ljusbeige tröja
Min "ljus"gröna ridväst, Equalityline.
+ Sammetshjälm såklart. ;)

Nu har jag inte så "fina" märken på mina kläder men ändå...
Jag skulle ha jodhpurs + stövelskaft (svarta), mörkgröna ridbyxor, svart figursydd polo, mörkgrön tröja eller pullover (beroende på värmen), svart "vanlig" ridhjälm samt svarta handskar.
Och så en jacka då, antingen klubbjacka (mörkgrön) eller en marinblå lumberjacka.
Hästen har allt läder i svart samt grönt schabrak.

Jag hade på senaste träningen:

*Svarta chaps och ridskor
*Sporrar
*Beiga manchesterridbyxor
*Svart sammethjälm
*Blå tröja
*Blå "ullig" Kyra-väst (som jag givetsvis glömde kvar i ridhuset med bilnycklarna) :o
*Svarta handskar

Håller på att rida in mina stövlar nu så jag kan ha dom på torsdag!

Jag skulle inte köpa något speciellt för mig själva att ta på för en träning oavsett hur mycket pengar jag hade. Däremot kanske hästarna kunda på nya lindor el transporttäcke.

Det jag skulle ha på mig är:
svarta jeans (äger bara svarta), oftast crocker
collegetröja el t-shirt beroende på årstid (brukar dock bemöda mig om att ha en hel tröja på mig, har flera stycken med hål på armbågarna)
jodphurs med stålhätta (blundstone) el vinterridskor (från börjes)
marinblå sammetshjälm, somerset
handskar av varierande slag
bruna chaps

Och givetvis vinterridjacka om det är kallt el regnjacka om det regnar.

ojojoj, om jag fick vad jag ville?

Sprillans ny IRH-hjälm
Hööks mörkbruna nubuckstövlar
Kyra K Edith, sandfärgad
och ridbyxor, helskodda i samma sandfärg!
även Hööks fleecevantar, sköna!

Eftersom jag rider western så skulle det väl bli...
ett par rena o bekväma, ganska tighta jeans
ett par boots (önskar jag ahde några)
en hatt (önskar jag hade någon)
en ren tröja
sporrar

jag skulle nog vilja ha:
* gråa pikeur ridbyxor
* mina sarm hippique stövlar eller mina jodpush + dyo'n shaps
* vit agria polo tröja
* nån snygg tjocktröja över
* min svarta john whitaker hjälm
* mina svarta roeckl handskar
* ljusblå john whitaker jacka

senaste träningen hade jag:
* svart john whitaker hjälm
* blåa pikeur braller
* blåa roeckl handskar
* jodpush + dyo'n shaps
* lag-sm tröjan :banana:

Beiga cavallo ridbyxor, helskodda.
Petrie Anky stövlar.
Paris tröjan som säljs i Riktig Ridsport butikerna, assnygg!
Svart C.O. hjälm med vanliga band.
Mina fina easy grip handskar och mina sporrar.
En snygg tunn polotröja under Paris tröjan.

Okej.. :D :bow:

* GPA Titan hjälm :love:
* Ett par fina rutiga helskodda ridbyxor
* Matchande tröja
* Hansbos "nya" läderstövel med snörning
* Brun Kyra K väst
* Mustojacka

Skulle ha på mej min ANKY tröja, eurostar marinblå manchester brallor, min GPA titan, roeckl handskar, läderstöclarna

Sv: Om ni fick välja....

Jag hade senast:

Bruna Euro-star i manchester
Sandfärgad Kyra polo med brun skinskoning på armbågarna
Svarta Cavalla stövlar
Bruna rockel handskar
Marin musto jacka
Marin hjälm
Hästen hade sandfärgat schabrak och lindor

Skulle vilja ha marin byxor
Marin Champion hjälm
Marina handskar rockel
och restan som det var tro jag men kanske en Ozborn väst

Sv: Om ni fick välja....

Jag hade senast, och allt som oftast:

Gråa, helskodda ridbyxor
Svart polotröja
Vit skjorta med ljusblå ränder
Nyputsade läderstövlar från Petrie
Svart hjälm
Svarta handskar
Svart dressyrspö

Jag gillar att se proper ut då jag tränar och skulle aldrig någonsin få för mig att rida i mjuksbyxor och gympaskor till exempel med utsläppt hår som hänger överallt.
Nej - i min värld ska det vara helt, rent och snyggt. Håret ska vara uppsatt och hästen välborstad. :)

Liknande trådar

Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: tomte
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 170
Senast: Majjijann
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 677
Senast: Ragdoll
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 495
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka