Bukefalos 28 år!

Om underlag

Empalie

Trådstartare
Min häst står på vila i sjukhage pga hovledsinflam. på båda fram och knäled hb. Hämtade bark till sjukhagen som var ganska lerig och dt har fungerat jättebra ända tills nu då han har trampat ner det något pga av detta hemska regn, ska hämta ny imorgon och fick en ide:idea: från en att lägga ett undre lager med flis och sedan bark på igen. Tror ni det fungerar!!!????
:confused:
 
Sv: Om underlag

Har aldrig testat det men kanske kan funka? Tror nog att du kommer få fylla på en del om det inte blir vinter snart.... Hur ekonomiskt är det? Egentligen bör ju hagen dräneras om det blir geggigt och ställer sig vatten men det är ju ett "hästjobb" om något! Vi har lagt singel (mycket grovt grus) blandat med lite finare grus precis vid haginsläppet och det har fungerat jättebra.
 
Sv: Om underlag

Åhhhh...denna lera och detta j**la väder. Återbesök på måndag och då hoppas jag han kan gå i vanlig hage eller att det fryser på så att det blir hårdare i marken!!!!:mad:
 
Sv: Om underlag

Har du tur så får totto komma ut i vanlig hage kanske? Min skadade sig för tre månader sedan och vi räknade först med sjukhage i ett halvår, men hade tur så han fick vara ute med de andra. :) Hoppas det går bra!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 519
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 874
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 295
Senast: Liten
·
Hästvård I lördags var min häst tydligt halt höger bak, jag trodde det berodde på strålröta som jag hittat dagen innan och varit och pillat i...
Svar
10
· Visningar
1 646
Senast: BRAGO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp