ombygge och ROTavdrag

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare vickis-pajala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 849
V

vickis-pajala

jag och sambon tänkte göra om ett av våra garag till ett ungdomsrum åt våra äldre flickor nu i sommar.
även om jag nu verkligen älskar och små pyssla och tar gärna tag i hammaren och fixar och donar låter det ju himmelens lockande med att ha en hantverkare, (kan ju jag ligga i hängmattan och läsa en god bok medans rummet blir klart:angel:)

jag var in och googlade gällande detta ROT-avdrag men får inte fram någon vettig matnyttig info

så finns det någon snäll bukare som redan har gjort detta avdrag och vet vad som gäller eller någon som vet hur det går till :confused:

// vickis som utgår för att se i fall det finns någon bra bok att beta av :D

Sv: ombygge och ROTavdrag

du får dra av 50% av arbetskostnaden för det företag du anlitar (alltså inte materialkostnaderna för tapet etc). Man får dra av upp till 50 000 per fastighetsägare och år, äger man huset ihop med nån får man alltså dra av upp till 100 000 kr, skulle man vara fyra syskon som äger så blir det 200 000 osv. Fom 1a juli så drar hantverkarna det direkt så man behöver inte ens ligga ute med pengarna.

Mino har rätt o lägger tiill företaget måste ha f-skattsedel. men det har väl alla antar jag?

Förresten jag har hört att en del fuskar typ om de sätterin en panna skriver pannan billigare o mer på arbetskostnaden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka