Jag tänker att du kanske bara behöver läkarkontakt för diskussion av ytterligare medicinering och andra ev. åtgärder och inte en ny undersökning. Tänker att det borde man ju kunna få hyfsat fort.

Jag har själv lite magsårs tendenser pga bla att jag i perioder äter mycket värktabletter som bidragande faktor. När jag hade mina absolut värsta besvär så åt jag nån veckas skonkostt utöver omeprazolen och sen dess har jag bara haft mindre besvär nån gång då och då.
Jag är tyvärr en storkonsument av värktabletter. Så det är inte konstigt att magen pajar.
 
Tyskar kan vara riktigt otrevliga pm man är "dum" i deras ögon.
Fast bjäbbar man emot och står på sig, blir de oftast paffa och man får dom ur balans.

Jag ger mig fan inte om jag vet jag har rätt. Har bråkat rejält med både Sparkasse och Vodafone när båda försökte fula sig. Så mycket på Sparkasse att de fick hämta en högre chef, som om det skulle skrämma mig. De hade gett mig felaktig information och skyllde på mig. De hoppade på fel person, slutade med att chefen fick be om ursäkt å firmans vägar till slut.
 
Jag är tyvärr en storkonsument av värktabletter. Så det är inte konstigt att magen pajar.
Då skulle jag kanske köra en vecka med skonkost också för att vända skutan. Jag åt samma som man brukar rekommendera magopere4ade personer: soppor, kräm, inga kryddor typ flytande kost. Jobbigt men så värt det när man blev besvärsfri..
 
Fast bjäbbar man emot och står på sig, blir de oftast paffa och man får dom ur balans.

Jag ger mig fan inte om jag vet jag har rätt. Har bråkat rejält med både Sparkasse och Vodafone när båda försökte fula sig. Så mycket på Sparkasse att de fick hämta en högre chef, som om det skulle skrämma mig. De hade gett mig felaktig information och skyllde på mig. De hoppade på fel person, slutade med att chefen fick be om ursäkt å firmans vägar till slut.
Önskar att jag var lite tuffare. Jag är en sån som ber om ursäkt för att jag besvärar...
 
Önskar att jag var lite tuffare. Jag är en sån som ber om ursäkt för att jag besvärar...
Helt fel, det är det de vill och kör sedan över en. Du får komma på träning hos mig. Jag är en besvärlig jäkel som inte tar skit. Inte så jag skäller på folk hur som helst men om någon firma försöker skylla sina fel på mig och jag vet det är fel då ger jag mig aldrig.

Tar inte heller skit på jobbet varken från chefer eller kunder. Uppför dig eller du får höra vad jag tycker. Har haft samma jobb i över 10 år trots detta.
 
Tja, förlora ansiktet kanske?
Jag har frågat efter ett gäng olika saker i en handfull länder, det är väl knappast troligt att kunden skulle kunna ha reda på vilka alla mediciner är receptbelagda eller inte i olika länder. Jag är helt säker på att apotekspersonalen får sådana frågor flera gånger per dag 🙂

Om man nu inte frågar efter senapsgas, arsenik och cyanid, utan vanliga läkemedel 😉
 
Jag har frågat efter ett gäng olika saker i en handfull länder, det är väl knappast troligt att kunden skulle kunna ha reda på vilka alla mediciner är receptbelagda eller inte i olika länder. Jag är helt säker på att apotekspersonalen får sådana frågor flera gånger per dag 🙂

Om man nu inte frågar efter senapsgas, arsenik och cyanid, utan vanliga läkemedel 😉
Hade jag varit helt anonym så ja. Men de känner igen mig. Jag kommer dit minst en gång i kvartalet och tydligen sticker jag ut. Vill helst vara anonym.
 
Hade jag varit helt anonym så ja. Men de känner igen mig. Jag kommer dit minst en gång i kvartalet och tydligen sticker jag ut. Vill helst vara anonym.
Jag bor i en liten stad med ett apotek, där jag handlar säkert en gång i månaden. Hittills har ingen i personalen så mycket som lyft på ett ögonbryn, oavsett om jag frågat efter medicin för svamp i underlivet eller ifall de säljer skalpeller (till pyssel med smala läderrämar där jag inte hade lämpligt verktyg, så ingen tror att jag är hobbykirurg). 🙂
 
Jag har frågat efter ett gäng olika saker i en handfull länder, det är väl knappast troligt att kunden skulle kunna ha reda på vilka alla mediciner är receptbelagda eller inte i olika länder. Jag är helt säker på att apotekspersonalen får sådana frågor flera gånger per dag 🙂

Om man nu inte frågar efter senapsgas, arsenik och cyanid, utan vanliga läkemedel 😉
Exakt. Heller inte 200 tabletter Tramadol som man vill ha receptfritt liksom. Här i Spanien är till exempel antidepressiva medeciner receptfria vilket för mig var helt obegripligt i början men det är ju så himla olika.
 
Är fullständigt övertygad om att ingen apotekspersonal bryr sig om vad folk köper eller frågar.

Säljer man medicin dagarna i ända så är det ingenting märkvärdigt med att kunder kommer in och uträttar ärenden.
Då jag jobbade i affär lade jag inte på minnet vad folk frågat om. Inte då det var alldagliga frågor om varorna.
De kunder jag kommer ihåg var de som var oerhört oartiga, arga eller elaka. Och de som hade väldigt, väldigt ovanliga frågor. Som om ifall det stämmer att troll har bara fyra tår på var fot.

De som frågade ifall vi hade en viss sorts ost eller var de kunde hitta någon viss krydda gick det tretton på ett dussin av, inget man kom ihåg en minut senare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 946
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 516
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 164
Senast: tråkmåns
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp