N
neferra
Sv: Omhoppning
Skriver om mitt inlägg förståeligt så någon ids läsa. Och lägger till lite.
Jag vänder för ytterhjälperna genom att för det första visa med blick och vikt var jag ska. Balanserar upp hästen med halvhalt och lägger till ytter skänkel samtidigt som jag håller halsen rak med ytter tygel.
EVENTUELLT ledande inner tygel om det behövs. Jag "för inte över händerna" åt något speciellt håll.
Om detta skulle vara det andra, konstiga sättet att vända en häst för ytterhjälperna vet jag inte. Jag har aldrig hört någon tränare uppmana sin elev att föra båda händerna åt något håll när det handlar om att vända för ytterhjälper.
Men ditt f;rsta svar var faktiskt lite lätt att misstolka.
Jag v'nder f;r ytterhj'lperna genom att f;r det f;rsta visa med blick och vikt var jag ska. Balansera upp h'sten med halvhalt och l'gga till ytter sk'nkel samtidigt som jag h[ller halsen rak med ytter tygel.
EV ledande inner tygel om det beh;vs. Jag f;r inte ;ver h'nderna [t n[got speciellt h[ll.
Urs'kta att mitt inl'gg ser s[ konstigt ut!! jag har kommit [t n[n knapp s[
å, ä och ö blir [, ' och ;. Ngn som vet hur man fixar det![]()
Skriver om mitt inlägg förståeligt så någon ids läsa. Och lägger till lite.
Jag vänder för ytterhjälperna genom att för det första visa med blick och vikt var jag ska. Balanserar upp hästen med halvhalt och lägger till ytter skänkel samtidigt som jag håller halsen rak med ytter tygel.
EVENTUELLT ledande inner tygel om det behövs. Jag "för inte över händerna" åt något speciellt håll.
Om detta skulle vara det andra, konstiga sättet att vända en häst för ytterhjälperna vet jag inte. Jag har aldrig hört någon tränare uppmana sin elev att föra båda händerna åt något håll när det handlar om att vända för ytterhjälper.