Omplacera, men vem???

Om det inte finns i butikerna i närheten så finns möjligheten att beställa via olika internetbutiker och få det hemkört fram till dörren!

Gav klass ett tag för var enda som fanns här, håller med ovanstående om Klass, min hund var ok med det men jag tyckte det var en så sjukt äcklig sörja!

Här får lillfjanten VoH och äter det med god aptit och har sen vi började ge han färskfoder + råa kycklingklubbor och diverse annat kött så har han en riktig stålmage och har mycket finare hud och för att inte tala om att han sällan fiser!

Vi har även testat Mush Vaisto men han var inte helt imponerad av smaken, blev snabbt less på det och tappade i vikt trots att jag gav han mycket mer än rekommenderat, men han är svårfödd och får fetaste sortens VoH och lite mer än rekommenderat för att inte bli tunn.

Kan man beställa färskfoder och få hemkört!? Varifrån? Hur väl håller det frysningen?
 
Hej hej allihopa! En liten uppdatering :)

Nu har vi hittat ett foder som Mira gillar. Hon har skeptiskt i början men äter nu med god aptit. Det blev Vaistobollar till slut då de var lätta att tina i lagom portioner, Elvis (katten) smakar han med hihi. Tyvärr blev det operation där veterinären tog bort säckarna. Vid operationen såg man att de var lite missbildade så hon hade svårt att tömma dem så jag tror att det hade blivit oavsett foder. Men nu slipper hon det bekymret och vi börjar snart en unghundkurs i allmänlydnad :)
 
Förlåt, men det här är bara ett dåligt troll. Det finns en historia om "analsexinflammation" som gått runt på internet ett tag nu och det är knappast här det började. Snälla.
 
Förlåt, men det här är bara ett dåligt troll. Det finns en historia om "analsexinflammation" som gått runt på internet ett tag nu och det är knappast här det började. Snälla.
Stopp här - detta är inget troll så börja inte igen (inlägg har raderats pga detta). Jag har själv tidigare pratat med personen i fråga och hon har varit förtvivlad innan hon förstod vad det egentligen handlade om.

Till TS - skönt att höra att det löst sig till slut. operation var nog en bra lösning där :)
 
Förlåt, men det här är bara ett dåligt troll. Det finns en historia om "analsexinflammation" som gått runt på internet ett tag nu och det är knappast här det började. Snälla.

Det är då ett bra knepigt troll som dyker upp och ställer en fråga för ett par månader sedan, och sedan deltar som en vanlig användare därefter... Tänker du att trollen har utvecklats och planerar att först trolla, sen etablera sig och därefter börja trolla igen? O_o

Eller kan det kanske vara så att samma missförstånd kan uppstå om och om igen, utan att bara originalet är på riktigt?
 
Just det faktum att jag sett ett inlägg om PRECIS samma historia på flera sociala medier gör att jag inte tror på det här. Sorry.

Visst kan det vara riktigt, men alltså... samma historia, samma "misstag" osv. Antar att jag varit på internet för länge... :)
 
Just det faktum att jag sett ett inlägg om PRECIS samma historia på flera sociala medier gör att jag inte tror på det här. Sorry.

Visst kan det vara riktigt, men alltså... samma historia, samma "misstag" osv. Antar att jag varit på internet för länge... :)
Om du läser så ser du att detta är ett äldre inlägg som TS nu har gjort en uppdatering på. Men självklart få du tro vad du vill, men håll gärna det för dig själv då detta redan är "uppklarat sen länge :)
 
Ta inte illa upp, TS, men vilken tokrolig tråd det här blev :D

Om man aldrig har hört om analsäcksinflammation förr så låter det ju faktiskt lika, och jag förstår förvirringen och förtvivlan som kan uppstå då. Och jag förstår att det måste ha varit hemskt jobbigt!

Vad skönt att det har ordnat upp sig nu iallafall, och vad roligt att ni ska börja kursa. Jag hoppas du får många roliga år ihop med hunden (och katten) :)
 
Just det faktum att jag sett ett inlägg om PRECIS samma historia på flera sociala medier gör att jag inte tror på det här. Sorry.

Visst kan det vara riktigt, men alltså... samma historia, samma "misstag" osv. Antar att jag varit på internet för länge... :)
Jag har inte sett det tidigare, är inte medlem på Facebook eller Flashback däremot moddar o administrerar jag flera hundfora på nätet.

Jag fick akut skrattattack när jag läste inlägget, typ kissa på sig skratt. Jag besparade TS min reaktion. En del av oss har gränser som är okränkbara, du tillhör uppenbarligen inte den gruppen.
 
Senast ändrad:
Just det faktum att jag sett ett inlägg om PRECIS samma historia på flera sociala medier gör att jag inte tror på det här. Sorry.

Visst kan det vara riktigt, men alltså... samma historia, samma "misstag" osv. Antar att jag varit på internet för länge... :)
Finns ju liknande i gamla skämtböcker/tidningar så är ju inget nytt fenomen. Själva storyn ändras lite här och där
 
Jag har inte sett det tidigare, är inte medlem på Facebook eller Flashback däremot moddar o administrerar jag flera hundfora på nätet.

Jag fick akut skrattattack när jag läste inlägget, typ kissa på sig skratt. Jag besparade TS min reaktion. En del av oss har gränser som är okränkbara, du tillhör uppenbarligen inte den gruppen.
Tack, men jag såg den här tråden när den skapades och orkade inte bry mig. När jag sen kom förbi den på en annan sida (en screenshot från ytterligare en sida, med samma historia) och den här tråden bumpades sen upp här så var jag tvungen att säga något. TS borde vara väl medveten om varför folk känner igen historian, därför känner jag inte att det är nödvändigt att vara tyst om det.
 
Aionee, menar du att någon printscreenat mitt inlägg och sprider det? Var någonstans?
Jag är inte medlem någon annanstans så jag vet att jag inte skrivit om det själv. Facebook har jag, men har inte (då det här var en extremt jobbig upplevelse) skrivit där pga att jag vill vara anonym! Om någon sprider just mitt inlägg om Mira vill jag gärna veta var. Det känns helt uppriktigt inte roligt alls om folk driver med mig :(
 
Tack, men jag såg den här tråden när den skapades och orkadev inte bry mig. När jag sen kom förbi den på en annan sida (en screenshot från ytterligare en sida, med samma historia) och den här tråden bumpades sen upp här så var jag tvungen att säga något. TS borde vara väl medveten om varför folk känner igen historian, därför känner jag inte att det är nödvändigt att vara tyst om det.
Du är inte tvungen till någonting öht, men om du vill bli tagen på allvar får du presentera bevis i form av skärmdumpar/länkar osv. Just nu är du bara otrevlig.
 
Äh, har nyss sett att det ligger en gammal grej ute på FB - ett foto på en fråga med svar lagt i en gammal tidning (vet inte om en är gjort som skämthistoria eller om det var seriös). Vet inte hur man gör skärmdump på datorn tyvärr. Har sett den tidigare och den är i omlopp igen. Inget att bry sig om och inget som har med TS att göra :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 608
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 388
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Haft ett fantastiskt penionärspar på besök för att träffa en av mina hundar. Hunden skulle få det otroligt bra hos dem, men det som...
Svar
16
· Visningar
2 269
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp