omplacering

eulalia

Trådstartare
Hej , har en labradoodle tik 15 mån. Hon är jättemysig ensam med mig o min man hemma. Har gått enstaka kursdagar pga olika skäl , nedläggning av kurs, för få deltagare. Nu har jag tränat henne så gott jag kunnat, hon är smart ,aktiv mm. Men ett stort Men jag är inte 25 år längre och det är väldigt jobbigt nu... Hon skäller, springer efter allt som rör sig djur, eller människor. bor på landet så att gå långa naturpromenader går, bara inget djur dyker upp!Då snurrar hon runt mig, springer som tokig, reser sig på bakbenen och fullständigt stänger av mig. Hon har visat tendenser att vara avundsjuk . Men snälla var söker man en familj, ett par som är villiga att ta hand om henne på allra bästa sätt? Jag inser att hon behöver mer än jag kan ge? ledsen matte :(
 
Hej , har en labradoodle tik 15 mån. Hon är jättemysig ensam med mig o min man hemma. Har gått enstaka kursdagar pga olika skäl , nedläggning av kurs, för få deltagare. Nu har jag tränat henne så gott jag kunnat, hon är smart ,aktiv mm. Men ett stort Men jag är inte 25 år längre och det är väldigt jobbigt nu... Hon skäller, springer efter allt som rör sig djur, eller människor. bor på landet så att gå långa naturpromenader går, bara inget djur dyker upp!Då snurrar hon runt mig, springer som tokig, reser sig på bakbenen och fullständigt stänger av mig. Hon har visat tendenser att vara avundsjuk . Men snälla var söker man en familj, ett par som är villiga att ta hand om henne på allra bästa sätt? Jag inser att hon behöver mer än jag kan ge? ledsen matte :(
Kontaktar tränare?
Hunden är inte ens två år och i en ganska jobbig ålder nu. Vad sökte du för hund?

Utan att veta något mer specifikt om din hund tror jag att hon är ganska lättlärd. Det gäller bara att motivera henne tillräckligt. Har du testat skvallerträning?

Fungerar det inte ändå så är det nog snällast att omplacera, men testa gärna att träna först :)
 
Hunden är i värsta "tonåren" så det är inte konstigt att hon är stökig. Jag skulle tippa att hon behöver mer mental aktivering, långpromenader lär inte göra så mycket för en hund av två väldigt smarta och aktiva raser, speciellt i den åldern då det är så mycket som snurrar i huvudet. Ta helst hjälp av en tränare om det finns någon bra i närheten, och prova skvallerträning för viltintresset och se om det gör någon skillnad.

Känns det fullkomligt övermäktigt att genomföra något av de stegen så är det ingen skam i att erkänna att det inte fungerar och lägga ut hunden på annons, men var då mycket ärlig om vad som behöver jobbas på. Just nu säljer hundar som smör i solsken så det finns säkert någon som är intresserad. Jag skulle dock inte vara stenad på att det måste vara ett par, en barnfamilj eller dylikt - vi är många singlar som har både tid och engagemang i överflöd att ägna åt en hund. ;)
 
Låter som vilken understimulerad tonåring som helst.

Kontakta uppfödaren och be om hjälp att hitta ett nytt hem. En seriös uppfödare hjälper till med sånt utan problem, har de möjlighet erbjuder många dessutom att själva ta tillbaka hunden för senare omplacering.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 074
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp