Omstart efter hovböld?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Ina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 304
I

Ina

Hur länge brukar ni generellt vänta med att sätta igång hästen efter en hovböld där veterinär öppnat upp ?
Skor ni med sula sedan ?

Sv: Omstart efter hovböld?

Min häst hade hovböld som sprack upp av sig själv dagen efter hopptävling med placering (:o) han visade bara hälta efter att den spruckit upp och fick då gå med hovbandage i liten hage i 10 dagar den 11 dagen fick jag klartecken att starta den anmälda tävlingen (2-dagars fälttävlan) som började med dressyren den 12 dagen och hopp och terräng på den 13(även häsr placering!) Här snackar vi snabba ryck och en grymt tålig häst!

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på... 2
Svar
25
· Visningar
2 053
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 192
Senast: Mint
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 641
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka