Omstoppningsbar VS icke omstoppningsbar...

carambawinnie

Trådstartare
Vad är för och nackdelarna med dessa? Hittat en sadel som ligger bra på min unghäst(!) men den är inte omstoppningsbar, dock kan man byta koppjärnen i den...

Globus clic är omstoppningsbar?

Sv: Omstoppningsbar VS icke omstoppningsbar...

En omstoppningsbar kan du ju anpassa till viss del med stoppningen om det är svårt att hitta en optimalt passande sadel. Nackdelen är ju att du måste underhålla den och stoppa om den med jämna mellanrum då stoppningen flyttar sig eller klumpar ihop sig till knölar.

En icke omstoppningsbar är ju fördelen just att man inte behöver korrigera den men samtidigt kan du heller inte ändra något utan den måste passa mer optimalt direkt. Här bör man också vara noga med att se att sadeln är rak från början eftersom du inte kan ändra något.

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Aleel
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
670
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 744
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka