Omstoppningsfrågor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pollux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 795
P

Pollux

Jag måste stoppa om min dressyrsadel.
Hur går omstoppningen till, ska jag förklara för sadelmakaren hur jag vill att sadeln ska stoppas om eller är det något standardutförande på omstoppningarna som man inte kan påverka?

Sadeln börjar bli baksutten och man ser på märkena på vojlocken efter ett ridpass att en allt för stor del av trycket från sadeln är längst bak vid bossorna.

Vilka i Stockholmsområdet är bra på omstoppning? Stenbergs känner jag till, fler? Ungefär vad kostar det och hur lång tid brukar man få vara utan sin sadel?

Sv: Omstoppningsfrågor

Här kostar en komplett omstoppning kring 1200 sek. Är det bara en påfyllning som görs så kostar det 700 sek.

Jag betalar typ 500 kr för en omstoppning och justering efter det ingår i priset. Mycket kunnig sadelmakare som inte skär i sadeln utan öppnar den i sömmarna.

Stoppar den i sömmarna?????

Cad menas med det?

För att stoppa en sadel skall den delas.
På ovansidan bossorna finns slitsar som man stoppar in stoppningen genom.

Hug your horses!
/Mike :devil: - Hästsadelmakarna på Fredriksdal

jag har bara lämnat in min när jag har fått min omstoppad minns dock iinte vad det kostade

Var har jag skrivit stoppar den i sömmarna?

Hon öppnar sadeln i sömmarna och tar ur all stoppning, lägger i ny, syr igen den och justerar så den är jämn och fin.

Mycket proffsigt arbete. Har sett sadlar som man skurit sönder i bossornas insidor och bara petat in mer stoppning. Det skulle jag aldrig tillåta på mina sadlar.

Sorry!
Jag läste fel.......
My mistake :)

/Mike

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 207
Senast: super
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 331
Senast: Aifos
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 290
Senast: lillamy73
·
Utrustning Förlåt för mina tusentals sadeltrådar senaste tiden :o Men nu är det sista frågan, jag lovar! Eller jag ska verkligen, verkligen försöka...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka