omvandla gamla medelbetyg?

Y

ylvali

Finns det någon här som vet hur man omvandlar ett "gammalt" medelbetyg; t ex 3,2 till den nya skalan?

Tack!
 
Nej, jag menar vad det gamla medelbetyget (3,4) motsvaras av på den nya skalan (1-20).
 
Jag har ingen aning, de bokstavsbetygen som finns idag motsvarar ju ett visst antal poäng. Någon yngre kanske kan svara på det.

Jag tror inte att man kan "direktöversätta" gamla betyg, det är därför de som har gamla betyg och söker högre utbildning hamnar i en egen urvalsgrupp.
 

Liknande trådar

Hästvård Hallå! Finns nån omvandlare på nätet som räknar ut vikten på hästen, om man har hästens mått? Eller nån som har ett viktmåttband och kan...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: sweep
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 843
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 874
Senast: BornAgain
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp