Värmedyna hund?

Trixin uppskattas av målgruppen. Den håller värmen i runt 3 timmar i bilen och hela natten som extra tå- och hundvärme under täcket. Också bra att sampacka täcket med för att hålla det varmt.

Det batteridrivna sittunderlaget är här och laddas. Fungerar det som tänkt har jag med mig värme i bilen för en hel dag. Då börjar vi med Trixin och när den blir kall slår vi på sittunderlaget.
 
När jag lämnade min gamla tant i bilen så fyllde jag pet-flaskor med varmt vatten och bäddade in dom i bäddens sidor. Superbasic men höll värmen väldigt bra!

Vill man att det ska hålla värmen lite längre så behöver man riktigt varmt vatten och stoppa in det i en filt eller liknande. Funkar inte med petflaska (det blir en mycket liten flaska kvar isf :angel:) men sirapsflaskor tål det. (70°C, dvs det funkar att stänga av vattenkokaren precis innan det kokar upp och hälla upp.)

Jag brukar ha en sirapsflaska med varmt vatten i sovsäcken när jag sover utomhus på vintern. :)
 
Han har det nu men jag vet ju själv att det inte är det skönaste att lägga sig på i ett kallt rum, utan tänkte mer något värmereflekterande att ev lägga ovanpå.
Memoryskum med en fårfäll på är jätteuppskattat här. Det ligger -alltid- en hund i de bäddarna.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det elektriska sittunderlaget fungerar inte bra - när det är urladdat går det igång och lampan lyser, men det slår då snabbt av igen. Det är svårt att veta om det värmer. Så det får jag använda när jag vet att det är nyladdat.

Går det bra hos veterinären köper jag ett fårskinn till buren - det blir nog ett "ful-skinn" (Jag köpte ett andra sorteringen på Öland i somras, men det är för stort och fluffigt för buren och mycket uppskattat i bädden)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
3 410
Senast: Wingates
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 538
Senast: fejt
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp