online mötesprogram

vinkelina

Trådstartare
PGA corona kommer inte alla att kunna närvara när vi skall ha dop. Tänkte därför streama själva dopet så att de som vill kan följa med hemma i soffan

men enda jag känner till är Skype och då måste ju även mottagaren ladda ner programmet, vilket inte alla kan, eller kan få hjälp med.

Så jag undrar. Finns det nått program som inte kräver att mottagaren laddar en en app, utan där jag kan skicka en länk som de kan klicka på. Alla har tillgång till dator, alt smarttelefon på ett eller annat sätt.
 
Det mötesverktyg jag haft allra lättast för är Zoom. Både Skype och Teams krånglar om man inte har allt nedladdat korrekt (båda har Webbläsarfunktioner som "ska" fungera utan att ladda ned något). Zoom har jag för mig behöver app alt ladda ned någon drivrutin till dator men är lätt att fixa och lätt att använda.
Antar att ni kommer vara i en kyrka/liknande? Kolla annars med dem om de har något att erbjuda med tanke på att många sänt ex begravningar nu! Då kanske de kan erbjuda en länk bara till deras hemsida.
 
Skype, Zoom och teams behöver man inte ladda ner något. Säker på att man måste ladda ner Skype? Google meet måste du ha inloggning.
 
Gratisversionen av Zoom är ju dock tidsbegränsad om man är fler än två deltagare, och kan ju vara trist om folk kastas ut mitt under dopet.
Google Hangouts är ett välfungerande molnalternativ skulle jag säga, ingen mjukvarunedladdning krävs, dock eventuellt ett gmail-konto (beror lite på).
 
Streama dopet på Facebook måste väl ändå vara det enklaste alternativet imho, förutsatt att alla har FB.
 
kan man göra det :angel:. Nej jag använder inte Facebook på det sättet så har faktist ingen aning ;)
Du kan göra det på två sätt, från en mobil/app. Antingen, och förmodligen mest lämpligt, med funktionen "Live" som startar en enkelriktad livesändning med bild och ljud, där finns även möjlighet att skriva textmeddelanden mm. Eller med den nya funktionen "Rum" som mer liknar ett traditionellt videomöte.
 
Om det är ett dop så antar jag att det arrangeras av kyrkan? Isf lär de väl kunna fixa livestreaming? Det gör de iaf här på alla tillställningar de arrangerar.
 

Liknande trådar

A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp