ALLT om VIRUS o SPYWARE!

Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

Datorn dog innan jag var färdig med inlägget.

Hur som helst undrar jag hur man får bort problemen? Det känns som om jag har försökt allt ,men det går itne och ibland vill jag verkligen slå på datorn!!!!!!!!!!!

Vart kan jag hitta en brandvägg?????

Någon som tror sig kunna hjälpa mig med det här, elelr kan man lämna in datorn till någon som kan?? Vad kostar det i så fall?
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

Vad har du för operativsystem?

Vad har du för antivirusprogram?

Är systemåterställningen aktiverad?
Annars funkar den inte.

Brandvägg kan du bl.a. hitta hos ZoneAlarm sen finns det en inbyggd i XP.

Förmodligen får du formatera om hårddisken och installera om allt.
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

A_K_N skrev:
Vad har du för operativsystem?

Vad har du för antivirusprogram?

Är systemåterställningen aktiverad?
Annars funkar den inte.

Brandvägg kan du bl.a. hitta hos ZoneAlarm sen finns det en inbyggd i XP.

Förmodligen får du formatera om hårddisken och installera om allt.

Kan tyvärr inte så mycket om datorer, men försöker att göra mitt bästa i alla fall!
Menar du vilket windowsprogram jag har? jag har windows millenium.
Jag har sspyware docktor och ad-aware, fast de räknas nog inte som antivirusprogram?

Har varit inne på sidan som skrev, men får inte rätt på det. Får försöka igen!

Hur formaterar man om datorn?

Måste avsluta detta innan datorn hänger sig......
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

För ett tag sedan fick jag en virusattack, med en massa olika virus och spyware och gud jag vet inte vad.
Jag har inte och har nog aldrig haft något virusprogram på min dator, och det är väldigt dumt, jag vet, men jag har heller aldrig råkat ut för någonting, förrän nu.
Jag följde lite råd på buke, och laddade hem Ad-Aware SE Personal, och det verkade ta bort det mesta. Jag kan surfa och göra saker som vanligt, förutom att det ligger en stor ruta på mitt skrivbordsunderlägg som säger att jag har virus (även i det högra ikonhörnet ligger en ruta som säger att jag har virus).
Om jag klickar på rutan på skrivbordsunderlägget som också är en länk som lyder
"WARNING!
YOU'RE IN DANGER!

ALL YOU DO WITH YOUR COMPUTER IS STORED FOREVER IN YOUR HARD DISK. WHEN YOU VISIT SITES, SEND EMAILS... AL YOUR ACTIONS ARE LOGGED. AND IT IS IMPOSSIBLE TO REMOVE THEM WITH STANDARD TOOLS. YOUR DATA IS STILL AVAILABLE FOR FORENSICS. AND IN SOME CASES FOR YOUR BOSS, TOUR FIRENDS, YOUR WIFE, YOUR CHILDREN.

Every site you or somebody or even something, like spyware, opened in your browser, with all images, and all downloaded and maybe later removed movies or mp3 songs - ARE STILL THERE!

SECURE YOURSELF RIGHT NOW!
REMOVE ALL SPYWARE FROM YOUR COMPUTER!"

Om jag klickar på den rutan kommer jag till AVG's hemsida, när man kan ladda ner. Om jag laddade ner en gratis version sa den att jag hade en massa virus, men jag kan inte få bort dem, om jag inte registrerar mig för ett ogratis AVG. Men när jag hade gratisversionen installerad kunde jag inte gå in på internet, och inte ens öppna de flesta ikoner på mitt skrivbord. Dock gick jag in på en annan dator och tog bort gratisversionen av AVG, och då kunde jag gå in på internet och öppna ikoner igen, men rutan på skrivbordet är lik förbannat där!

Har någon en aning om hur jag ska få bort det?
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

*lånar knapp*

Jag har nu fått en otrevlig porr-sida som ploppar upp i otid. Jag har inte surfat porr och vet inte var den kommer ifrån. Jag har hittat filen via mitt antivirus (Norton) och det är ett programtillägg men det går inte att ta bort... Hur får jag bort det? Jag är inge vidare duktig på datorer så om ni kan gå ner på basic nivå vore jag glad! Det är inge vidare om något syskonbarn är här och så poppar ganska grova porrbilder upp, jag finner det dessutom stötande själv...
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

man måste inte ha surfat på några porr sidor för att få in sånt..

jag har en massa olika progam som tuffar och går och jag har inga speciella problem.

1. antivirus program
2. ad aware program, fler olika
3. brandvägg
4. router.
5. spamfilter

har man fått in skit har jag förstått att det kan vara svårt att bli av med "för den vanliga " användaren. tips är ju att försöka se vad som *problemet* heter och sen söka på nätet.
några av de stora Antivirus företagen har fix filer.

en del trojaner, mm. och info som det varnar för, får man gå in i registret och plocka bort manuellt. vilket inte är så bra om man inte vet vad man gör.
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

Fick virus i datorn för en tid sedan, programmet hittade det inte och Norton slogs ut fullständigt.

Nu hittade Ad-Aware en Trojan Horse och jobbar med det. Vad är det för typ av virus och vad bör jag tänka på?
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

Jag har mozilla, men har ändå spywareproblem...
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

Det finns inga webbläsare som är 100% säkra

Man riskerar alltid att få hem "skräp", enda sättet att klara sig helt utan är att stänga sin internetuppkoppling permanent och hur kul är det :crazy:

Det bästa är att ha ett bra antivirusskydd, en bra brandvägg och 2-3 olika spywareborttagare. De sistnämnda bör användas minst en gång i veckan, helst varje dag och då bör man ha uppdaterat innan sökningen.
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

*lånar*

Ni har just räddat mitt liv :love: :bow:
Fick ngt knasvirus på datorn, gick in här och läste, gjorde en systemåterinställning och nu funkar den hur bra som helst igen! *peppar peppar*

Vilka BRA (helst svenska) gratis antivirus program finns det att ladda ner? Känns som att jag behöver ett :cool:
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

Kissing Spine skrev:
*lånar*

Ni har just räddat mitt liv :love: :bow:
Fick ngt knasvirus på datorn, gick in här och läste, gjorde en systemåterinställning och nu funkar den hur bra som helst igen! *peppar peppar*

Vilka BRA (helst svenska) gratis antivirus program finns det att ladda ner? Känns som att jag behöver ett :cool:

tyvär är det enda svenska antivirusprogrammet jag vet, Nod32, och det kostar pengar. visserligen bara 500kr, men ändå. AVG i mitt inlägg härovanför är gratis.

http://www.nod32.se
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

*kl*

Har nu fått virus igen... Har kört systemåterställning samt sökt igenom med AVG free och ad-aware och tagit bort det dem hittat. Gjorde en active scan på panda, och mkt hittades, nämligen detta:

Potentially unwanted tool:Application/SpyFalcon C:\PROGRAM\SPYFALCON\SPYFALCON.EXE
Potentially unwanted tool:Application/SpyFalcon C:\Program\SpyFalcon\SpyFalcon.exe
Adware:adware/securityerror C:\WINDOWS\System32\nvctrl.exe
Adware:adware/spyfalcon C:\WINDOWS\System32\dxmpp.dll
Adware:adware/spyfalcon C:\WINDOWS\SYSTEM32\dxmpp.dll
Adware:adware/securityerror C:\WINDOWS\SYSTEM32\mssearchnet.exe
Spyware:spyware/smitfraud C:\WINDOWS\SYSTEM32\wp.bmp
Adware:adware/pesttrap C:\ntnc.exe
Adware:adware/spysheriff C:\winstall.exe
Adware:adware/spywarestrike C:\WINDOWS\SYSTEM32\1024
Spyware:Cookie/adultfriendfinder C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@adultfriendfinder[2].txt
Spyware:Cookie/Aftonbladet C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@aftonbladet[1].txt
Spyware:Cookie/Belnk C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@belnk[1].txt
Spyware:Cookie/Com.com C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@com[2].txt
Spyware:Cookie/Belnk C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@dist.belnk[2].txt
Spyware:Cookie/Research-int C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@research-int[1].txt
Spyware:Cookie/Tradedoubler C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@tradedoubler[2].txt
Spyware:Cookie/adultfriendfinder C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@adultfriendfinder[2].txt
Spyware:Cookie/Aftonbladet C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@aftonbladet[1].txt
Spyware:Cookie/Belnk C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@belnk[1].txt
Spyware:Cookie/Com.com C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@com[2].txt
Spyware:Cookie/Belnk C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@dist.belnk[2].txt
Spyware:Cookie/Research-int C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@research-int[1].txt
Spyware:Cookie/Tradedoubler C:\Documents and Settings\malin pettersson\Cookies\malin pettersson@tradedoubler[2].txt
Potentially unwanted tool:Application/SpyFalcon
C:\Documents and Settings\malin pettersson\Lokala inställningar\Temp\sa1.exe
Potentially unwanted tool:Application/SpyFalcon C:\Documents and Settings\malin pettersson\Lokala inställningar\Temp\sa22.exe
Potentially unwanted tool:Application/SpyFalcon
C:\Documents and Settings\malin pettersson\Lokala inställningar\Temp\sa8.exe
Potentially unwanted tool:Application/SpyFalcon C:\Documents and Settings\malin pettersson\Lokala inställningar\Temp\~nsu.tmp\Au_.exe
Adware:Adware/PestTrap C:\ntnc.exe
Potentially unwanted tool:Application/SpyFalcon C:\Program\SpyFalcon\SpyFalcon.exe
Potentially unwanted tool:Application/SpyFalcon C:\Program\SpyFalcon\uninst.exe
Potentially unwanted tool:application/winfixer2005 C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\UERSL_0001_N68M2412NetInstaller.exe
Adware:Adware/SpywareStrike C:\WINDOWS\system32\1024\ldCA8D.tmp
Adware:Adware/PestTrap C:\winstall.exe
Puh... Men; kan jag bara leta upp filerna och deleta dem? Går verkligen det?
 
Sv: ALLT om VIRUS o SPYWARE!

Mozilla Thunderbird som det ska stå där Renkött skrev inte Firebird. Om nu inte Mozilla har ett program jag inte känner till finns att ladda hem på deras hemsida:

http://www.mozilla-europe.org/sv/products/firefox/start/central.html

Där hittar du också Mozilla Firefox (webläsare) som jag tycker är bra mycket bättre in Internet Explorer.
Bägge programmen är på engelska (jag har då inte hittat en svensk version...), men mail programmet är jätte enkelt att fatta.





Lite mer riktad till tråden:
Jag har själv Firefox och Internet Explorer på datorn.
Använder själv Firefox till 90%. Använder enbart IE som ftp och på sidor som inte funkar i FF.
Pojkvännen dock föredrar IE och använder den på min dator...

Behöver jag tillägga att jag aldrig besväras av pop-ups, reklam och annan skit, medan han blir bombaderad av det? :devil:
 

Liknande trådar

Äldre jag har sett massvis av personer dammsuga sina datorer, både stationära och bärbara flera gånger. När jag gjorde det straxt innan jul...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: emlem
·
IT & mobiler Någonting har hänt och jag kan inte lösa det själv.. Någon med idéer? Min dator fungerade prickfritt på fm. Stängde av och slog på den...
Svar
13
· Visningar
3 458
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag har köpt en ny Acer Aspire V5-552 med 8 GB, 1 TB. Från första början har den börjat med startreparation när man trycker igång den...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: dpmatte
·
IT & mobiler Jag behöver hjälp och det är nu. Jag har fått ett virus på datorn som heter HDD Low. Hittade detta info om det och ett...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: Bylund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp