Onödiga prylar!

Morran

Trådstartare
Fanns en tråd för hundra år sedan, men det dyker ju alltid upp nya prylar på marknaden. ;)

Så, vilken är din absolut onödigaste hästpryl?

Min är ohotat, fortfarande longerdelta. Den är degraderad till hinkupphängare i boxen...

Sv: Onödiga prylar!

Min onödigaste hästpryl är nog mitt spö. Använder det aldrig...

tränset :D

rider bara i repgrimma nuförtiden....

Kom på, FLEECELINDOR.
Hade 3 par (dvs 12 st) som jag aldrig använde. Duger inte till någonting, men har ändå kvar ett par för jag gillar färgen :o .

Mina onödigaste köp är alla fleecetäcken jag köpt, och använder bara endel av de, sen har jag ju oslagbara Ha**bo täcket som jag använder mest.
Annars är det inte så mycket onödiga saker i mitt stall, har blivit rätt så förnuftig när jag handlar nu för tiden!!:angel: :banana:

Morran skrev:
Kom på, FLEECELINDOR.
Hade 3 par (dvs 12 st) som jag aldrig använde. Duger inte till någonting, men har ändå kvar ett par för jag gillar färgen :o .

Ja just det, det har jag med massor i en hög som bara ligger där i skåpet ;)
Men de kanske kommer till användning om någon häst, gud förbjude, blir sjuk?? men det får man ju inte hoppas på utan bättre se det som onödig pryl! :)

vi har ca:5 spön som vi aldrig har annvänt och kommer inte göra det heller ;)

Min onödigaste pryl är min förra hästs krubbitarremmar som ligger i garderoben. Försökte sälja dem men verkar som om ingen har rem på sina krubbitare längre, för jag blir inte av med dem.

Haha, jag har också ett longerdelta någonstans... Har aldrig riktigt förstått hur det ska underlätta longeringen... Klart onödigt...

Vidare har jag en longerkapson i textil, vad jag nu ska ha den till? Tömkör i träns och longerar i grimma... Den tar bara plats...

Ett sånt där nät som täcker öron o panna som hopphästar brukar ha.. låg kvar i sadelkammaren när vi flyttade in så förra ägaren hade nog inte heller så stor användning för det!

longerdeltor är faktiskt rätt bra när man leder ngn som aldrig ridit förut!

Det mest onödigaste är nog hjälmen. Min frisyr förstörs bara, så jag brukar oftast skippa den! :angel: ;)

Nä, men allvarligt så är det nog fleecetäckena. Pållan får bara stötar och det fastnar en massa spån och halm på dem hela tiden.

mest onödiga är nog den där ryckgrejjen från h**ks, en blå så man skulle slippa rycka utan bara tunna ur den.

Jag måste nog säga sporrarna :smirk:, jag tycker att mina underskänklar är aldeles för "flängiga" för att det ska ge mig rätt effekt. Jag rider bättre utan! :D

Men sedan så har jag en massa hovborstar som jag nästan aldrig använder :idea:

Mitt gagbett + tillhörande sidostycken!
Har bara ridit med det en gång. :crazy:

/ nån som är intresserad av ett nästan oanvänt? stl. 14,5../(smygreklam):o

Mina benlindor...
Tog på dom idag för första gången ( har haft dem i ett halvår) bara för att pröva. Det vart fult och nästan alla i stallet tyckte jag var helt du i bollen och undrade iafll han var skadad eftersom att jag lindade benen. De påpekade att islandshästar inte är "snobbiga dressyrponnyer":eek: . Så nästa gång jag använder dem, blir nog aldrig av....:crazy: fast jag tror jag håller med, det var inte särskillt snyggt, särskilt när jag lindade så.. hmm.. klumpigt:angel:

Utan tvekan min kilpad, slängde den idag :D
Sen har jag diverse saker jag aldrig använder, typ sporrar, men de kommer väl till använding sen de också.

Hm svårt, sporrarna för tillfället och dressyrspöet.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 216
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka