Onödigt med 2 säkerhetsvästar??!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Magic_Mac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 181
M

Magic_Mac

Ja, ni ser ju frågan...:p Det är nämligen så att jag redan har en fungerande väst, en zippa, den är skön och så men det är färgen, den är vinröd/vit!!:crazy: Köpte den mest för... jag vet inte, jag har ju börjat rida mer och mer fältävlan, så det var väl det jag tänkte på när jag köpte den, för man fick också hjälmöverdrag och axelskydd i samma färg...!:o Och så har jag alltid haft västen innanför kavajen men så köpte jag en ny kavaj, och då måste jag ha västen utanför, och det är inte roligt, folk stirrar på mig på tävlingar som om jag vore dum i huvudet...;) Så jag vill köpa en ny väst, jag har sparat ihop mina egna pengar, och så frågar jag mamma, och hon säger ett bestämt nej. Jag frågar varför, och hon säger att det är onödigt med 2 st västar. Jag säger då att det är mina egna pengar och jag borde få göra som jag ville, men hon bara skakar på huvudet och säger inget mer...

Ojdå blev lite långt, men iallafall, tycker ni det är onödigt med 2st säkerhetsvästar, när man redan har en fungerande men som är helt fel färg???!:)

Sv: Onödigt med 2 säkerhetsvästar??!

jag skulle ha köpt en större kavaj.
dessutom e du asfult och ha västen över kavajen.

Varför inte sälja den vinröd/vita och köpa en ny som är mer diskret??

Finns det ingen textilfärgspray (hoppas du fattar vad jag menar) som du kan färga om den med?

Men när man köpte en ny kavaj för inte så länge sedan för 1500kr så vill (iallafall inte min mamma) köpa en ny kavaj...:p

Det där med västen utanför eller innanför kavajen är ju en ren smaksak, jag tycker helt enkelt det är snyggare med västen utanför kavajen, man blir ju så tjock när man har den innanför...!!;)

Det skulla jag aldrig klara av!!:crazy: :p Iförsig har jag VG i syslöjd, men någonstans går väl gränsen...!!:angel:

Men tydligen ska man kunna tvätta "överdraget", så egentligen tycker jag man kunde köpa sådana lösa!!:idea: Dom borde tjäna på det egentligen, man kan ha en massa överdrag och matcha och så?!:D

Hmm, det skulla man ju faktist kunna göra!!:idea:

D_F: Ja, frågan är om det kan bli bra, om det blir jämt med färgen osv...!:)

Ja, men, om du kan ta av överdraget och tvätta så kan du ju färga det i tvättmaskinen! Svart t ex. Det finns ju textilfärg som man häller i tvättmedelsfacket på tvättmaskinen!! Testa!

Ja, men jag fattar inte hur man tar bort överdraget...!!:crazy: ;) Liksom, kardeboren sitter liksom fast på själva västen, så jag har aldrig fattat hur man ska ta av det, och jag skulle behöva tvätta överdraget (ifall det går) eftersom den blivit skitig nu och den är vit!;)

Haha, undrar om jag vågar fråga om det hära förslagen, hon kommer säkert bli jättearg och säga att västen duger som den är. Hon fattar inte att det är fult!!:mad: :devil::p

Tror du kan ändra färgen på Zippan, för själva grundfärgen är ju grå, men jag har en blå. Så tror det går att köpa nya överdrag i en annan färg, men är inte säker. Annars är det ju bara till att sälja din Zippa och köpa en ny.

Tror du kan ändra färgen på Zippan, för själva grundfärgen är ju grå, men jag har en blå. Så tror det går att köpa nya överdrag i en annan färg, men är inte säker.

Jo, jag har tänkt på det och att man borde kunna köpa nya överdrag?!:idea: Jag kan väl höra med affären som jag köpte västen av!!!:)

Ring Kefly som har argenturen för västen. Du kan beställa nytt överdrag där. Kostar ca 500 har jag för mig.

Okej, det vore ju jätteenkelt om jag bara kunde köpa ett nytt överdrag!!:)

Alla andra, tack för alla förslag!!:)

Tänk på att tillverkarna av säkerhetsvästar brukar framhålla att man inte skall ha mer än en tunn tröja under västen för att den skall skydda optimalt... så en kavaj under västen kan kanske utgöra en säkerhetsrisk?

JA det går att köpa lösa överdrag!;) Såg de nyss på henrikssons ridsport, under säkerhetsvästar:D

Oj, vad bra, då vet jag!!:) Har alltid funderat på om man sålde överdrag, och man inte gjorde det kunde börja göra det iallafall!!
Aja, då vet jag, får se ifall min mamma går med på att beställa...:crazy: :p Och det blir ju mycket billigare att bara köpa ett nytt överdrag än att köpa en ny väst!!:D

Förresten, vad kostade dom??:) Och vad ha dom för hemsida?!:angel: *orkar inte leta...!:p *

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 569
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som... 2
Svar
27
· Visningar
6 393
Senast: Oknytt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 966
Senast: Saeta
·
Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30... 26 27 28
Svar
540
· Visningar
35 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka