Bukefalos 28 år!

Fritidsryttare

Trådstartare
Jag är lite osäker på vad jag ska göra. Det är så här att min häst har börjat kissa onormalt mkt, vilket kanske inte ska ses som ngt konstigt då det trots allt är sommar och ganska varmt ute. Men igår såg jag att han kissade två gånger på mindre än en timme, och då hade han ändå inte druckit mer än vad han vanligtvis gör. Detta var inte det första gången jag observerat det här, utan i nästa en vecka har jag märkt att han kissar mer än vanligt och han dricker ändå inte spec. mkt, flera gånger har han ställt sig så fort vi kommit ut i skogen, detta har jag inget minne av att han gjorde förra sommaren och ett par gånger har han t.o.m. kissat två gånger under ett ridpass. I övrigt har jag inte märkt några tendenser till slöhet eller att han är annorlunda mot vad han brukar vara. Den största anledningen till att jag blir lite orolig var att då min förra ponny började kissa onormalt mkt var det det första symptomet på en hjärtmuskelinflammation.
Vad tycker ni, är det jag som inbillar mig eller borde jag rådfråga en vet.? :confused:
 
Sv: Onormalt?

Gräs inehåller mycket vatten, därför behöver det inte vara så att hästen måste dricka mer för att kissa mer. Jag tror inte du behöver oroa dig.
 
Sv: Onormalt?

Boj skrev:
Gräs inehåller mycket vatten, därför behöver det inte vara så att hästen måste dricka mer för att kissa mer. Jag tror inte du behöver oroa dig.

Tror du har en poäng där. Tack för tipset, eller vad man ska kalla det :)
 
Kissande!

Hej!Min 14 ariga islandshast valack har borjat kissa valdigt mycket med.Han har nyss aterhamtat sig fran en fangkanning och blivit skeppad till England. Han kan kissa upp til 4 ganger pa ca 2 timmarl. Jag ar orolig och har absolut ingen aning om vad det kan vara. Han mar annars bra. Har du provat att ringa veterinar??Det kanske man ska gora for att vara pa den sakra sidan./Jenny
 
Sv: Kissande!

Har också märkt att min ksöthäst kissar & BAJSAR mer.., han bajsade 7 gånger på 30 min idag + kissade 3 gånger under dessa 30 min också :/
 
Sv: Onormalt?

Tänk på att hästarna äter mer salt med. Det för med sig att dom dricker mer med.
 
Veterinar

Jag ringde en veterinar i Sverige och hon sa att jag inte skulle oroa mig. Sa lange du marker att din hast e pigg och framat skulle man avvakta. Hon sa att det var den enkla anledningen att dom bara drack mer.... Ja,da fortsatter jag rida som vanligt da!:banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 481
Senast: Sirap
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 053
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 567
Senast: Honey07
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 560
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp