Det har du nog rätt i! Å andra sidan kanske vi drar igång redan vid 15-16..
Jag tänker överlag att det är trevligt som gäst att få koll på vilken typ av fest man ska på. Ska man ta på sig stilettklackarna och dricka champagne, eller ska man ha femkamp och ha hoppa-säck tävling

Allt sånt där brukar ju framkomma i inbjudan, så då tänker jag att det är trevligt om de också får veta om de ska mingla hela kvällen eller just ha sittande middag. Inomhus eller utomhus osv. kan ju styra vad man klär på sig. Men.. inbjudan blir ju ett kort och där finns väl sällan utrymme för all information. Jag funderar på om de ska få OSA till en mailadress, gärna en festansvarig som inte är jag eller fästmannen (lite som toastperson), och när de OSAt så får de ett mail tillbaks med all information såsom vägbeskrivning, ta med en jacka, presenter undanbedes, om det finns möjlighet att hålla tal eller inte osv. Så kan de som har kontrollbehov känna sig lugna

(såsom jag är). Just kring bröllop så finns det ju en hel del "regler" och då är det ju bra som gästerna slipper bli förvirrade kring om de ska köpa en dyr present eller inte osv. Det är väl därför jag velat undvika lite att kalla det just bröllopsfest, för att det genast gör att gästerna tänker att det ska vara på ett visst sätt och vissa saker förväntas av dem. Men, ett mail kanske löser det problemet!