Tänker på om det är omkretsen som är problemet (vilket är konstigt att det är ett problem i sig!) så finns det ju bh-förlängare. Om du vill kunna prova i butik så kanske det är värt att ta med en sån och prova in bhn med?! @stjarnhimmel
Då hamnar axelbanden för långt ut och halkar av axlarna. Använde såna till den förra modellen jag hade och jag fick gå och dra upp axelbanden hela tiden.
 
Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g.
Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag satt på mig en så får jag ont i axlar av banden och senaste tiden har min vänsterarm börjat domna av. Bara med bh på- inte utan. Så hemma går jag mest utan och mår bra.

Ska tilläggas att jag varit på specialbutiker och blivit mätt och har bh med breda axelband. Men det hjälper inte.

Jag har börjat tänka att det är ett plagg som kanske inte passar stora kvinnor? För det känns inte logiskt att man skulle kunna lyfta upp eller trycka ihop ett par kilo så? För är man stor handlar det om ett par kilo som nästan hänger ner till magen. Att lyfta upp det bara i axelband känns ju inte rimligt?
Jag har haft ont av så många bh:ar genom åren och är så trött på det. Jag tror klädbranschen som vanligt inte ser de större kvinnorna. När jag var yngre var det mindre ont men nu när jag börjar närma mig 50 är det som sagt även domningar i arm.

Nu vill jag höra från er med motsvarande storlek. Har ni bekväma bh:ar?
Om det är så att du vill ha BH på dig, har du funderat på om orsak och verkan är åt andra hållet? Dvs du har spända muskler i axlarna och det är det som gör att BH banden sitter illa? (mina halkade av hela tiden ett tag och det var hyperspända axelmuskler som orsakade det, i samma vända domnade ofta armarna när jag sov.). Så oavsett, om en arm domnar kanske du kunde kolla på magnesium och axelmassage?

Har nästan testat tejp, och är inte större större i byst, bara D och det fungerade inte.
Har du testat korsett/body? det är nog inte heller hyperbekvämt iofs, men då ska ju hela stabiliteten komma nedifrån och inget från axlarna.
 
Då hamnar axelbanden för långt ut och halkar av axlarna. Använde såna till den förra modellen jag hade och jag fick gå och dra upp axelbanden hela tiden.
Jag kan förstå det problemet. Det var därför jag skrev att ta den med vid provning :idea:
Alla bhar är så olika.
 
Idag fick jag hem min beställning, så imorgon blir det testdag :nailbiting:
Jag har provat bhn ikväll bara och jag kommer att behöva korta axelbanden, dom var inte reglerbara :down: det såg jag inte vid beställningen.
Men bara provad så kändes den skön, alltid något :grin:
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 338
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 819
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp