ont i handlederna av tömkörning

Empalie

Trådstartare
Jag tycker jag får ont i handlederna när jag tömkörning. Tror det beror på att man får ha så mycket töm i händerna. Ibland har jag testat att tömköra med enkel töm i händerna och låta resten "släpa" . Inte bra säkerhetsmässigt alls men jag har provat och allt blir så mycket lättare och bättre då. Har ni några tips, varför behöver man ha så mycket töm? ☺☺☺☺
 
Vad har du för tömmar?? När jag töm kör så har jag riktiga travtömmar där jag kan spänna in allt överhängande och sen håller jag i riktiga handtag så man slipper ha en massa hängande grejs.
 
Jag hänger tömmarna över axeln när jag tömkör, funkar bra för mig, men sen så är tömmarna inte jättelånga heller.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 610
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 443
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 394
Senast: Jahaja
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 165
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tvillingdräktighet
  • Nybörjarponny!
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp