Bukefalos 28 år!

Ont i ryggen

sthu

Trådstartare
Senaste nätterna har jag vaknat med så sjukt ont i ryggen att jag knappt kan andas! Muskelvärk, inte i själva ryggen. Inte ryggskott menar jag. Det värker i musklerna som går över revbenen, i bröstryggen. Den heter väl stora ryggmuskeln eller något sånt. På morgonen kan jag inte vända mig och att ta sig upp ur sängen är fruktansvärt. Bara att bita ihop och försöka ta sig upp utan att röra sig för mycket..
Det värker alltså absurt mycket när jag vaknar och någon timme framåt. När jag rört mig ett tag, varit i stallet och så där, blir det bättre. Det gör fortfarande ont när jag använder just de musklerna (tex vid ridning) men inte alls på samma sätt. Då känns det bara som en lätt träningsvärk.

Jag fick massage i tisdags kväll och onsdag morgon vaknade jag med smärta. Trodde det var träningsvärk efter massagen, det var ju ändå en hel timme och jag var rätt stel. Men det gick inte över till torsdagen och i morse var det samma sak. Smort med Voltaren morgon och kväll sen i onsdags kväll, ingen effekt. Nu på morgonen tog jag en Naproxen, det gjorde för ont helt enkelt.

Jag vill inte skylla på massören, han gjorde ett bra jobb och det var sjukt skönt. Men kan det ändå hänga ihop?
Jag äter Lamotrigin och där kan en vanlig biverkning vara just ryggvärk. Jag har ju en hel massa andra biverkningar, så varför inte? Fast samtidigt har jag knaprat de där tabletterna sen innan årsskiftet (om jag inte minns helt fel, ett par månader är det i varje fall). I och för sig är jag väldigt biverkningskänslig, jag kan tex inte äta paracetamol eller ibuprofen utan att må illa och få ont i magen..

Ja, vad det än beror på så har jag väldigt ont. Det blir bättre med rörelse, men jag kan ju inte röra mig när jag sover.. Och sova bör man annars dör man.

Några tips och teorier till mitt långa och gnälliga inlägg?
 
Går redan till en. Har tid nästa vecka, ska fråga då. Är där för en gammal höftskada.

Men det är inte pga att jag är dåligt musklad jag har ont nu. Och nåt måste jag göra fram tills dess...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har sedan många år tillbaka (15 kanske?) haft perioder där jag blir ofantligt trött. Nu pratar vi inte lite sliten, utan nästan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 498
Senast: Aliide
·
Kropp & Själ Hur botar man väldig ryggvärk? Har väl lite allmänt ont till och från i både skuldror och ländrygg men inget jag inte kan hantera...
Svar
11
· Visningar
888
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Under graviditeten och ett halvår efter hade jag så grymt ont i ryggen, eller egentligen höfterna i första hand. Gick till en...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp