Bukefalos 28 år!

ont som f**n

Glamoroza ox

Trådstartare
Det började igår.

Min vänstra bröst gör ont som :devil: (uräkta, idag måste jag bara svära) Jag känner inga knölar/förhårdningar, bröstet är alldeles mjuk så jag tror inte det är mjölkstockning :confused:
Har både ammat & pumpat ur.
Jonas ammar gärna men har inte riktigt tiiid att amma färdigt för han måste se vad som händer runt om och det kan man inte göra samtidigt :angel:

Några förslag på vad det kan vara?

Om det är till någon hjälp så har jag även förkylningsvärk lite överallt i kroppen oxå :cry: Kanske något samband?
 
Sv: ont som f**n

Duscha varmt och massera bröstet. Gör ONT :devil: men det kan hjälpa samt att amma det typ hela tiden. Så kunde jag häva början till mjölkstockning iaf :)
 
Sv: ont som f**n

Det har lättat lite i vänstra men istället övergått och göra ännu ondare i högra :crazy:

Duschade en sväng igår efter att jag hade skrivit här.
Idag har jag inte den där förkylningsvärken längre så förhoppningsvis har det onda i bröstet försvunnit i morrn *hoppashoppas*

Kan det vara mjölkstockning även om det inte finns några knölar och liknande i brösten?
 
Sv: ont som f**n

Mina mjölkstockningar har börjat som ömmande områden utan att kännas knöliga. Jag har ingen bra förklaring till det.

Vad är förkylningsvärk? Jag har haft massor av feber när jag haft mjölkstockning.
 
Sv: ont som f**n

Bädda in brösten också, jag gick med fleeceväst hela sommaren trots värme... men det kändes skönt (i och för sig var det ju inte mycket till sommar förra året :))
 
Sv: ont som f**n

Vad är förkylningsvärk?

Vet inte om det FINNS något som verkligen heter så, men vi kallar det så när det börjar värka i musklerna/huden i rygg, armar, ben.
Fryser fast det egentligen inte är så kallt.
Jag brukar inte ha feber fast det värker som ovan, men det finns säkert de som har det.

Värken brukar komma när jag är på G att få förkylningen Allan.
Denna gången kom det efter :confused:
 
Sv: ont som f**n

Inte mjölkstockningsfeber då??

Jag hade ont överallt och värsta frossan varvat med svettningar varje gång jag fick mjölkstockning. Hög sänka också. Ändå inte speciellt ont i bröstet eller så stor knöl. Det var bara sist som jag fick en rejäl knöl.

Om du inte verkar få en absess (hur stavas det?) och känner att du överlever med lite Alvedon så behöver du ju inte äta antibiotika eller så utan bara massera och amma på så går det över av sig själv :)
 
Sv: ont som f**n

Har inte tagit tempen på mig själv, men jag tror inte att jag har haft feber alls.

Nu gör det inte ont alls längre i det vänstra & det onda i höger är nästan också helt borta, det ömmar lite bara när jag trycker. Tog en halv (200mg) Ibumetin när det gjorde som ondast i vänstra. Och fick tag i en reliv senare på dagen.
Brukar klara mig långt på väldigt lite smärtstillande.

Vad är en absess?

Jag brukar snarare gå i för mycket kläder än för lite. Folk brukar nästan flyta bort av svett bara det ser hur mycket kläder jag har på mig :angel:
När sambon går ute i t-shirt så brukar jag fortfarande ha tjocka tröjor/jackor & mössa ;)
 
Senast ändrad:
Sv: ont som f**n

Jag har också massor av kläder på mig jämt...

Absess (stavning igen) är varböld. Glömde bort vad det hette...
 
Sv: ont som f**n

Gå till doktorn är min varma rekommendation!

Som en del kanske vet så fick jag en bröstböld, och den fick jag operera idag!
Har ont som själva fan och det har varit många turer in och ut på lasarettet nu.

Bättre att kolla en gång för mycket.
Hoppas det inte är ngt allvarligt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 628
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Finns det någon här som vet hur man ska göra när man har väldigt mycket mjölk? Jag har som sagt en väldigt stor produktion av mjölk...
2
Svar
21
· Visningar
3 975
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Jag fick sent i onsdagskväll åka in akut till sjukhuset med hög feber och smärta i nacken/halsen. På akuten konstaterades det att jag...
Svar
13
· Visningar
1 565
Senast: EmelieR
·
Gravid - 1år Det kanske blir dubbelpostning nu då jag ställde samma fråga i Vårmammortråden, men tänkte att det kanske är fler som läser här och jag...
Svar
7
· Visningar
3 175
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp