Oönskad hårväxt

Lilla

Trådstartare
Jag har mycket hårväxt och då är tyvärr hakan inkluderad. Grova svarta hår. Jag rakar på morgonen innan jag visar mig. Rakar ibland så det blöder för att få bort allt. Bara ngr timmar senare känner jag stubb och ibland syns det.
Är så jäkla less på det.
Någon som har tips på bästa rakhyvel, vax osv?
Pma gärna om det är tips på ngt särskilt märke så det inte blir reklam som inte får förekomma.
 
Om jag var du så skulle jag börja med att vaxa några gånger och sedan utvärdera. Vaxning gör hårväxten mindre grov och den växer också ut mycket glesare än när man rakar. Tyvärr behöver man låta det bli några mm innan man kan vaxa bort det så det är om du kan stå ut under den tiden.

Vaxa gör man fördel på salong, med sockervax.
 
Om jag var du så skulle jag börja med att vaxa några gånger och sedan utvärdera. Vaxning gör hårväxten mindre grov och den växer också ut mycket glesare än när man rakar. Tyvärr behöver man låta det bli några mm innan man kan vaxa bort det så det är om du kan stå ut under den tiden.

Vaxa gör man fördel på salong, med sockervax.
Det måste ju isåfall vara när jag kan stänga in mig hemma för det ser fruktansvärt ut.
 
Epilator? När jag bara rakade kunde hårstrån dyka upp efter ett par dagar igen. Med epilator kan det dröja ett par veckor innan det dyker upp (ibland mer) och ytterligare ett antal dagar innan det blir så jag stör mig på det.
 
Epilator? När jag bara rakade kunde hårstrån dyka upp efter ett par dagar igen. Med epilator kan det dröja ett par veckor innan det dyker upp (ibland mer) och ytterligare ett antal dagar innan det blir så jag stör mig på det.
Googlade lite på det nu och verkar ju bra. Men det finns en djungel!?
 
Det går också att göra IPL på salong. Det är en slags laser. Nackdelen är att det är ganska dyrt och kräver många behandlingar. Och det kan behöva underhållas.
 
Googlade lite på det nu och verkar ju bra. Men det finns en djungel!?
Nu har jag bara använt på benen. Men jag har haft diverse från Braun och Philips och tycker de varit rätt likvärdiga allihop. När epilator var nytt så kostade den första jag köpte mycket. Men nu tycker jag de som ligger i mellanprisklass är rätt likvärdiga och prisvärda.
 
Det jag har lyckats kollat upp finns inte här och behöver göras upprepade gånger och det blir för tidskrävande.
Fast väg det med vad som faktiskt är vad. Att lasra sig 8-10 ggr och slippa tänka på det resten av sitt liv, jämfört med att tänka på det varje dag resten av ens liv. Och dessutom oroa sig för att de syns och att man känner sig obekväm.

Jag har lasrat mig och det är bland det bästa jag gjort i mitt liv. Ja, det är några gånger jag behöver åka till klinik och ja, det var inte gratis. Men nu slipper jag tänka på det och det är lyx!
 
Ett litet tillägg.
Vänta inte tills att ni blir gråhåriga.
Laser fungerar bara på hår med färg.
Nu när jag skulle vilja slippa vissa hår och har både råd och tid så är det för sent.
Vita hår går inte att få bort med laser.

Jag drar bort dem med pincett och det är pilligt.
 
Säger också hemma-IPL. Testat Brauns och Softskin. Båda funkar jättebra.

Hår växer i cykler så man ska använda dom upprepade gånger, men efter några cykler så dör follikeln av.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har rejäl hårväxt i ansiktet. Svarta hår på hela hakan, bredvid munnen, ner på halsen och upp mot öronen. Lider av det. Någon som har...
2
Svar
36
· Visningar
6 193
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp