Skäggiga damen.

Jag tänker mer, att om man tänker logiskt så blir ju huden tjockare av nötning, och det borde ju håren också bli då :p

Huden är ju levande, det är inte ett hårstrå och ska man påverka stråna på något vis, så ska man alltså göra det i hårsäcken som finns några mm under skalpen (eller via födointag om man lider någon brist) och dit når ingen rakhyvel.
 
Aha, tänkte inte på att det kan vara olika i olika landsting. Rätt trist att det är så. en som sagt, ett gynbesök vore guld och hormonbehandling finns också, tänkte inte på det. Vad bra att någon har hjärnan med sig i dag :) Det är ju testosteronen som ställer till det, och är det för högt kan an få behandling mot det. Mitt är för högt men inte tillräckligt högt för att de anser att jag behöver behandling. Tror jag ska på dem... jag vill inte vara någon karl när jag är kvinna :D
 
Jag har varit på en privat klinik och gjort laserbehandling av hår under hakan. Det kostade 3 eller 400 per gång, fem gånger räckte.
 
Någon som har tips på permanent lösning eller någon form av vax eller ngt?
Jag har genomgått ett helt gäng med IPL-behandlingar. Tagit bort allt könshår och påbörjat axillerna. Ingen erfarenhet av laser i ansiktet dock.

Det är sjukt värt att IPL:a bort oönskad hårväxt. När allting är klart undrar man varför man inte gjort det tidigare. ;)
 
Jag har genomgått ett helt gäng med IPL-behandlingar. Tagit bort allt könshår och påbörjat axillerna. Ingen erfarenhet av laser i ansiktet dock.

Det är sjukt värt att IPL:a bort oönskad hårväxt. När allting är klart undrar man varför man inte gjort det tidigare. ;)
Tagit bort ALLT könshår, går de:eek: Vart gör man sådan och vad kostar de?
 
Tagit bort ALLT könshår, går de:eek: Vart gör man sådan och vad kostar de?
Klart det går. Jag har gjort det på en vanlig salong som erbjuder IPL. Vad det kostar beror på vart i landet man finns och vilken typ av IPL-maskin salongen har, men det är lite dyrt. Men värt det!
 
Jag testade med IPL första gången jag gjorde benen men gick över till laser sen, lasern var mycket effektivare.
 
Min mamma och min mormor har/ har haft det också så tyvärr är det väl ärftligt.
Angående hormoner och mens så tar jag p-spruta. Hårväxten har varken ökat eller minskat av det.

P-spruta hjälper inte om man har pcos. P-piller (yasmin) är oftast det bästa mot hårväxten. Sen p-ring eller p-plåster. Mitt skägg försvann typ helt med yasmin men nu har jag p-ring och lite har kommit tillbaka, dock inte alls lika illa som utan något alls.
 
P-spruta hjälper inte om man har pcos. P-piller (yasmin) är oftast det bästa mot hårväxten. Sen p-ring eller p-plåster. Mitt skägg försvann typ helt med yasmin men nu har jag p-ring och lite har kommit tillbaka, dock inte alls lika illa som utan något alls.
P-ring är fö väldigt smidigt, hade det i flera år och var väldigt nöjd :)
 
Jag tar sprutan för att slippa mensen och det har funkat så bra så jag skulle aldrig byta. Menade inte att jag trodde att det skulle förändra skäggväxten påpekade bara att det inte gjorde det.

P-spruta hjälper inte om man har pcos. P-piller (yasmin) är oftast det bästa mot hårväxten. Sen p-ring eller p-plåster. Mitt skägg försvann typ helt med yasmin men nu har jag p-ring och lite har kommit tillbaka, dock inte alls lika illa som utan något alls.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mycket hårväxt och då är tyvärr hakan inkluderad. Grova svarta hår. Jag rakar på morgonen innan jag visar mig. Rakar ibland så...
2
Svar
30
· Visningar
2 530
Senast: Lilla
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 220
Senast: Amk
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 141
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 698
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp