Open office eller Libre office?

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi har skrämt liv i några gamla datorer så att barnen har fått varsin egen. De är omformaterade, så vi behöver ju putta in de program de behöver i dem.
Har tyvärr inte tillräckligt många licenser på Ms Office och med dagens automatiska uppdateringar känns det dumt att ha programmet installerat på för många ställen.
Därför funderar jag på att lägga in nån gratisvariant och väljer mellan Open office och Libre office.
Någon som har erfarenhet av dessa programsviter och som kan ge mig vägledning om vilket som funkar bäst?

Sv: Open office eller Libre office?

Open Office är fullt kompatibelt Ms Office.

Har använt det sedan 2005 utan problem.

Det som är viktigt är att man gör grundinställning av programmet innan man börjar använda det.
Typ, så att det sparar med MO:s filändelser.

De är, såvitt jag förstår, resultatet av nån form av delning av Open office. Båda ska vara kompatibla med Ms office

Jag hade faktiskt aldrig hört talas om Libre innan du ställde frågan.

Kollade runt lite och det gör nog ingen större skillnad vilket du installerar.

Saxat från Wikipedia
Historia

LibreOffice startades den 28 september 2010 av utvecklare som jobbat med Oracles kontorsprogram OpenOffice.org. Gruppen startade organisationen The Document Foundation som i sin tur äger kontorsprogrammet LibreOffice. Anledningen till att utvecklarna hoppade av från Oracle var att man fruktade att Oracle skulle lägga ner OpenOffice, precis som man gjort med OpenSolaris.

Senast ändrad:

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid mina föräldrars dator och jobbar litegrann. Eller, jobbar och jobbar... :). Nåja, skriver en massa i Word iaf. Är uppe i 27...
Svar
4
· Visningar
1 294
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka