Operation idag...

amalia

Trådstartare
Var in igår till strömsholm och lämnade pålle. Han var så cool när vi kom dit, fast han ville helst inte väga sig, utan klev rakt över eller ställde en hov utanför, tillslut stod han stilla och vågen stannade på 649 kg.

Han fick en fin box och började äta hö på en gång.

Idag är det då alltså dags för operation. De ska gå in i båda knälederna bak och titta om de kan hitta något som ger förklarar varför han är halt. Han är behandlad med cortison och tuppkam två gånger nu vilket inte har hjälpt. Röntgen visade möjligtvis en liten skugga på vä bak, men på ultraljudet syntes ingenting.

Så, håll gärna tummarna idag för att de hittar något som går att åtgärda!!

Här kommer en bonusbild på älsklingen:

2802868.jpg

Sv: Operation idag...

Håller tummarna stenhårt hela dagen! Väntar med spänning på ett besked om lyckat ingrepp!

//Alice

Håller alla tummarnan jag kan,min häst blev opererad på samma sätt på Strömsholm den 2 okt,hon var "grusig" i v knä bak,men de var in i h bak också,de var ingen rolig dag,nervös som bara den var jag.Hon fick åka hem dagen efter,står nu på boxvila,ska ledas 2*10 min per dag from 30 okt,återb 28 nov.

Hoppas det går bra!
Min har oxå genomgått en sån koll (i ena kotan) o nu är det skritt som gäller...ska skritta uppsuttet för första gången imorron! :crazy::D
Ska bli kul, men han är rätt vild så.....hm...
Vi får hoppas dom blir friska!
Skriv o rapportera hur det gick...

Tack till er alla som håller tummarna!

Rapporterar i em. när veterinären hört av sig!

Håller alla tummarnan jag kan,min häst blev opererad på samma sätt på Strömsholm den 2 okt,hon var "grusig" i v knä bak,men de var in i h bak också,de var ingen rolig dag,nervös som bara den var jag.Hon fick åka hem dagen efter,står nu på boxvila,ska ledas 2*10 min per dag from 30 okt,återb 28 nov.

Ja, jag har inte hunnit vara nervös innan, men idag känns det vill jag lova... Tur att man har gulliga kollegor på jobbet som förstår att man inte är riktigt med till 100% idag:)

Om allt går som det ska så hämtar jag hem honom imorgon.
Hoppas din pålla återhämtar sig bra!

Hoppas det går bra!
Min har oxå genomgått en sån koll (i ena kotan) o nu är det skritt som gäller...ska skritta uppsuttet för första gången imorron! :crazy::D
Ska bli kul, men han är rätt vild så.....hm...
Vi får hoppas dom blir friska!
Skriv o rapportera hur det gick...

Härligt att du får börja sätta igång din häst!

Hittade de någonting i kotan på din häst?

Nu börjar jag bli riktigt nervös....kan föreställa mig hur du känner dig!

*kramar om*

//Alice - stirrar stint på telefonen

Härligt att du får börja sätta igång din häst!

Hittade de någonting i kotan på din häst?
Dom skrapade bort lite "sjögräs" som veterinären kallade det. Men det är för tidigt att se om han har blivit bättre än...

Ja, jag har inte hunnit vara nervös innan, men idag känns det vill jag lova... Tur att man har gulliga kollegor på jobbet som förstår att man inte är riktigt med till 100% idag:)

Om allt går som det ska så hämtar jag hem honom imorgon.
Hoppas din pålla återhämtar sig bra!

Jo de hoppas jag också,men de har varit fram å tillb,ena dagen har hon gått skapligt å ena dagen riktigt illa,går en liten bit imellan stallet å uteboxen,ok från vet,men jag ska faktiskt ringa vet på Strömsholm i morg för i dag tyckte jag hon var riktigt skruttig.Hon vill inte belasta v bak så mkt,gjorde det betydligt mer för ett par v sedan,vill INTE att jag ens känner på v knä bak trots att jag är jätteförsiktig.Kanske att hon kan få lite smärtstillande,skulle annars bara ha det i fem dagar eft op.Men allt detta KAN ju vara ngn komb av stelhet,dålig blodc,eller vad jag hoppas på,längtar till n tis då vi ska få gå lite:banana:

Jag hoppas att TS inte har gett någon rapport för att hon fått hämta hem hästen idag!

TS: Hur har de gått? Jag ska ner med ponny nummer fyra för operation på torsdag. :(

Min häst opererades i knälederna förra veckan på strömsholm.. Lycka till!

Svar till alla!

Jag fick hämta hem älsklingen idag! Operationen som sådan gick bra! Dock hittades inget som direkt kunde tala om varför han är halt. Jag känner mig lite uppgiven och det känns som om man är tillbaka på ruta 1 igen. Nu ska han i alla fall återhämta sig från operationen och om en månad ska vi tillbaka igen så får vi se...

Svar till alla!

Jag fick hämta hem älsklingen idag! Operationen som sådan gick bra! Dock hittades inget som direkt kunde tala om varför han är halt. Jag känner mig lite uppgiven och det känns som om man är tillbaka på ruta 1 igen. Nu ska han i alla fall återhämta sig från operationen och om en månad ska vi tillbaka igen så får vi se...

Skönt att operationen gick bra! Blev orolig igår kväll när jag inte hört något av dig!

Skit att de inte hittade något som förklarar hältan! :mad: Förstår att du är uppgiven och känner att du är tillbaka på ruta ett. *kramar om*

Du ska se att han blir bra igen!!! *peppar amalia*

//Alice

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Sirap
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 155
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 176
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 646
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka