Operationsdags...

Salandge

Trådstartare
Imorgon är det operationsdags för Fjuppen och jag är redan nervös... :crazy: Usch! Jag har tidigare varit med om att förlora en häst som inte vaknade upp ur narkosen och är inte intresserad av en till... :cry: Iof sövdes Fjuppen när han kastrerades, och det gick ju vägen, så han verkar ju tåla narkosen. Men ändå...

Hur vanligt är det egentligen med hästar som inte tål narkosen?

Sv: Operationsdags...

Okej, men du det kommer ju att gå jätte bra! Han har redan varit sövd en gång innan och det gick ju jätte bra! En häst i stallet opererade nyligen bort lösa benbitar och han mår hur kanon som helst!

Min häst har också varit sövd 2 ggr. jag var naturligtvis nervös, men personalen är ju jätteduktiga! Jag jobbar själv på en hästklinik nu och har aldrig varit med om nån häst som inte vaknat. Så det är inte vanligt. det kommer säkert att gå jättebra!!! Lycka till!

tilägger att även min låg bra i narkos och vi får väl naturligtvis anta och uppskatta att det går bra! Jag håller tummarna för en lyckad operation samt snabbt tillfrisknande

Det kommer att gå bra, jag håller tummarna för en lyckad operation och ett snabbt tillfrisknande!

*tackar alla för uppmuntrande ord*

Kan knappt vänta tills morgondagen är över... Jag försöker tänka positiva tankar... Hur skönt det ska bli för honom att slippa ha ont etc...
:smirk:

Bra att du tänker positivt det krävs!

Då var det opererat och klart o hästen står hemma i stallet och äter hö! :) Allt gick bra, men huga vilka bitar dom tog ut ur haserna... :eek: Vet. var förvånad över att han inte varit mer påverkad av benbitarna än han var... Den största benbiten var mellan 0,5 -1 cm lång... Dom liger hemma men jag har inte hunnit studera dom närmre ännu.

Skönt att det är gjort ialla fall... Nu ska pålle ha box/boxhage och skrittmotion två gånger om dagen i 6 veckor.

Det var ju skönt att det gick bra!! Var med om samma grej för ett par månader sen. Tog bort 3 benbitar i båda kotorna bak på min häst. Han hade också förvånansvärt stora bitar. Jag har dom här hemma inplastade!

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 223
Senast: Amha
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 375
Senast: Twihard
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 347
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 561
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka