Öppna filer som är bifogade i e-post

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Ofeigan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 345
O

Ofeigan

För det mesta går det hur bra som helst att öppna filerna som någon skickat med e-posten. Men ibland går det inte alls, och jag vet att andra kan läsa dom. Vad är det som fattas mig, eller har jag fel på någon inställning?.Fattar inte det där. Hoppas någon kan hjälpa mig. Fick en fil nu som jag inte kunde öppna och man ser ju inte vilken typ av fil det är (tror jag) .:)

Sv: Öppna filer som är bifogade i e-post

svårt att säga vad som är fel då det kan vara olika saker..

du behöver kanske packa upp filerna, winzip eller winrar?
Om du vet vad det är för filer som skickats, och det inte är nån filändelser på dem, kanske försöka öppna det i programmet som du brukar, eventuellt lägga till rätt ändelse själv?

Försöker du öppna direkt från din mail, eller sparar du filen till datorn och försöker sen därefter?

Jag brukar alltid öppna filen direkt när jag får mailen. Nu provade jag att spara filen och sedan öppna den men icke sa Nicke. När jag ska öppna filen på mailen kommer det upp det här:
Den här filen är inte kopplad till något program för att utfärda åtgärden. Skapa en association på kontrollpanelen Ange associationer.
Jag vet inte vad jag ska göra.:confused:

Vad heter filen då?

En fill har ju alltid en ändelse som talar om med vilket program den kan öppnas.

Ex:
xxxx.jpg - .jpg talar om att det är en bildfil
xxxx.doc - .doc talar om att det är ett Microsoft Office Worddokument
xxxx.xls - .xls talar om att det är ett Microsoft Office Exxeldokument
xxxx.pps - .pps talar om att det är ett Microsoft Office Power Pointdokument

När jag flyttar filen till dokument så såg jag att det är en typ: DOC-fil. Där fick också fram hur jag skulle ändra på hur jag ville öppna programmet. Nu funkar det.:):):laugh: Tusen tack!! Jättesnällt med råd till en som inte är så kunnig på datorer.:bow:

Kollade gamla e-postmeddelanden som hade filer jag inte kunde öppna. Nu har jag gått bet på en ppt-fil. Har läst att man kan öppna sådana med Microsoft Office PowerPoint Wiewer 2007 (som jag då har), men det går inte alls. Några tips?

Hur gjorde du när du försökte öppna filen?

Jag har problem med vissa filer (kommer inte ihåg men det kan vara PowerPoint-filer), de går inte att öppna direkt från mailet utan måste sparas på datorn först.

Ibland kan det fungera att högerklicka på filen och välja öppna med

Jag har provat att spara filen i mina dokument och sedan försökt öppna utan framgång. Provat att öppna den på olika vis i e-posten direkt med att välja med vilket program den ska öppnas. Ingenting har lyckats hittills. :confused:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
405
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
752
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 512
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025