Optik till D300?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Jooonii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 893
J

Jooonii

Jag har bestämt mig för att ha kvar min D300 men säljer optiket (tamron 70-200/2,8)
Tänkte nu köpa en normal zoom och ett lite längre zoom, gärna billiga då min plånka är rätt så tunn :angel:

Vilka är värd att satsa på?? :bump:

Jooonii

Sv: Optik till D300?

Sigma 28-300/3,5-6,3 DG Macro till Nikon AF

Hur är det till en Nikon D300?

sigma har ju släppt sitt nya 150-500 med bildstabilisator, det är faktiskt förvånansvärt skarpt och jag tycker att det låter intressant för 8000kr iaf.

Men kan tyvärr inte kjöpa ett sånt dyrt objektiv :(

Jag älskar mitt Tamron 28-75/2.8 som normalzoom :) Ska väl även finnas ett Sigma 24-70/2.8 som ska vara bra!
Mitt Tamron är i alla fall oerhört skarpt och fint. Betydligt snabbare och roligare (och lättare) än Tamron 70-200/2.8 som jag sålde snabbt....

Är det tyngden och slöheten du inte gillar med Tamron 70-200? Kan nog vara svårt hitta något bättre för mindre pengar, kanske ett begagnat nikon 80-200/2.8 men dom drar snabbt iväg i pris verkar det som? Jag funderade faktiskt själv på något av Nikons billigare telezoom med Vr då jag bara fotar med telezoom i bra ljusförhållanden. Jag skulle dock aldrig våga mig på ett superzoom, har läst för mkt negativa recensioner....

Jag funderar på 70-300 med Vr men den kostar ju ca 5.000 kr, finns ju 55-200 också som är billigare och väl är en bra start enligt recensioner..... jag resonerar som så att jag har hellre en lättare lins, med VR som preseterar sämre än ett tungt, dyrt as som jag inte orkar släpa runt på eller vågar för den delen (tänker på Nikon 70-200/2.8 för 18.500 kr)...

Jag överväger även fast tele, brukar du zooma mkt eller hamnar du oftast kring en och samma brännvidd? Då kanske du ska kika på ett fast tele i den brännvidden? :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 363
IT & mobiler Jag känner att jag har kört fast lite i mitt sökande efter ett bra telezoom till min Canon EOS 450D och skulle gärna bolla lite tankar...
Svar
6
· Visningar
1 661
Senast: Cheeserica
·
J
IT & mobiler Är det ett stort negativt nerbyte? Jag inhandlade en D300 för kanske 2-3 månader sedan och jag känner att jag kanske inte riktigt kan...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Irenes
·
Hoppning Som vissa vet så har mitt senaste hästår varit synnerligen dramatiskt, och inte speciellt roligt. Förra våren (2004) så bestämde jag mig...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka