Kicki_83

Trådstartare
Kan hästar kissa orange och vara friska??

Såg i dag att min gjorde det när vi var ute och red...eller orange aktigt iaf...det var inte gult iaf...kan det bero på morötterna han äter? För han verkar inte vara dålig på nå sätt samma gammla tokiga häst.

Sv: Orange!

ja det kan dom, men det ser ju lite läskigt ut:rofl:

de kan göra det. specielt på vinten och då de kan ha dålig tillgång till vatten..det fryser m.m

Ja, det kan nog bli som, om de har druuckit dåligt, så blir det ju för oxå! Och på morgonen då man sovit hela natten så är ju urinet mörkare! Så hade han inte kissat på ett tag så kan det säkert vara det. Se till så hästen alltid har vatten bara!

Ja, det kan nog bli som, om de har druuckit dåligt, så blir det ju för oxå! Och på morgonen då man sovit hela natten så är ju urinet mörkare! Så hade han inte kissat på ett tag så kan det säkert vara det. Se till så hästen alltid har vatten bara!

Japp försöker se till så dom alltid har vatten :) Lite svårt när det fryser och så me dom e duktiga att ha hål på isen själva!

ska bli skönt sen när det blir vår så man kan bättre med vattnet!

Jag har för mig att om hästar äter bark (minns inte om det var från barr eller lövträd) så kan urinen färgas röd/orange. Ngn som känner igen den uppgiften?

Min arabs kiss är oranget under vinterhalvåret om hon äter morötter. Och det är tydligen vanligt att det är så...

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 031
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka