Ordförande avgått!!!

Favina

Trådstartare
Vår ordförande har avgått pga personliga skäl. Vad händer då? Vi har ingen vice ordförande så vad göra?

Kram Favina :bump:
 
Det beror lite vad som står i stadgarna.

Styrelsen får ta ett möte och utlysa ett medlemsmöte för att välja en ny ordförande.
Fram till dess kan styrelsen utse en tillförordnad ordförande.
 
Beror lite på vilket förbund ni är med i också ,om något alls .
Vi är inte medlem i Ridsportförbundet utan i ett annat förbund som vi dock ska gå ur (det var för att det är 25 medlemar minimum på att vara med i SRF) .
 
Har ni ingenting i stadgarna så får styrelsen utse en tf ordförande bland medlemmarna i styrelsen (lämpligen en person som har rätt att teckna firma för föreningen). Prata med valberedningen om att de omedelbart måste rycka in. Om det är nära ert ordinarie årsmöte skulle jag inte göra något mer, men annars sklle jag nog kalla till extra årsmöte eftersom det är årsmötet som utser ledamoter till styrelsen. Om ert årsmöte bara väljer medlemmar i styrelse (inte utpekade personer till vissa poster) har ni själva inom styrelsen rätt att fördela arbetsuppgifterna, i så fall kan ni utse ordförande bland er själva om någon är intresserad. I så fall behövs inget årsmöte.

mvh
Lejonelle
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 187
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Smoothi
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 406
Senast: verser
·
L
  • Artikel
Dagbok Som kanske många vet så har jag gjort slut med min pojkvän 💔 Eller ja min föredetta pojkvän. Men jag kommer kalla han för T nu. Och...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp