Sv: Örebro 3 Juni
Snabbversion. Kan bli en utförligare i mitten av juni eller så

Nåja. Vi ska aldrig mer dit. Maken till urusel organisation har jag aldrig någonsin stött på. Virrigt och ingen hade någon som helst koll. Dressyrprotokollen var försvunna, resultatet kom aldrig, kasst underlag på terrängbanan, veterinären var inte på plats som hon skulle. Ja, lite av det hela.
Cinna och Jennifer blev uteslutna i terrängen. De gick prickfritt och på tiden fram till hinder 10 tror jag det var. Där fick de tvärnita då ryttaren innan trillat av och vad jag förstod var Jennifer och Cinna ifatt dem ganska direkt. Hästen for iväg mot mål och såg rätt nöjd ut

Sen blåstes Jennifer och Cinna igång igen men då var rytmen störd hos både häst och ryttare. Dock var vi tveksamma till om hon skulle få stopp på det första då Jennifer inte ens försökte hoppa det hindret. Men det spelar ingen större roll heller. Cinna var pigg och fräsch tävlingen igenom trots att hon fick tre separata framridningar och en hel del väntan pga den totala förvirring som rådde.
Efter dressyren låg de fyra, trots att domaren var något av det snålaste jag sett. Två ekipage kom under 60 straff

Cinna gick på 48 straff förra helgen, visserligen debutant men skillnaden är inte så stor, och nu gick de på 63 straff. Så högt har de aldrig legat.
Sen fick de 4 fel i banhoppningen, Jennifer red för dåligt till ett hinder.
Jag tror, bara tror, att hade de inte blivit avblåsta hade de kanske fått max ett stopp och kanske lite tidsfel. Men det spelar egentligen ingen roll det heller. Vi vet att de mkt väl har kapacitet för klassen och det blir Lätt nästa gång också. Dock inte förrän i slutet av juli som det ser ut nu. Nu blir det istället hoppning och finslipning av dressyren.
I terrängen var det bara en av de 16 som gick nolla. I debutanten gick tre av 26 nolla.
Det mest intressanta med dressyrpoängen var att de fick en 4:a på avslutande halten med hänvisning till att de inte stod still. På filmen står de blickstilla med alla fyra benen rakt ner i 6-7 sekunder. Dressyr är en mycket underlig sport :smirk:
Stallets andra ryttare debuterade ju ft och det var lite jobbigt med all röra som rådde. De gick iaf på 64,5-4-18,8 så det var helt okej

Hans kondination och galopp är inte vad den borde vara men det är ju lätt att träna upp.